ارائه مشاوره برای خانواده‌های سوگوار از کرونا در خراسان رضوی


ارائه مشاوره برای خانواده‌های سوگوار از کرونا در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- بیش از هزار جلسه مشاوره برای خانواده‌های سوگوار از بیماری کرونا تا کنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی برگزار شده است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه با بیان این مطلب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح حمایت عاطفی و ارائه خدمات رایگان روانشناسی به خانواده‌های متوفیان کرونا همزمان با سراسر کشور از خردادماه امسال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال اجراست.
دکتر ندا اخروی افزود: در قالب این طرح با خانواده‌های متوفیان کرونا تماس گرفته می شود و از آنان برای شرکت در جلسات مشاوره سوگ دعوت به عمل می آید.

وی ادامه داد: در انجام جلسات مشاوره برای خانواده های سوگوار بیش از ۵۰ روانشناس در مقاطع مختلف تحصیلی شرکت دارند.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فقدان سوگ در خانواده‌های داغدیده از کرونا با توجه به عدم برپایی مراسم سوگواری، ابراز نکردن احساسات و تخلیه نشدن هیجان های دردناک از ابعاد مختلف قابل بررسی است.
اخروی افزود: مشاوره سوگ در پنج جلسه، شامل یک جلسه ارزیابی و چهار جلسه مشاوره به صورت هفتگی توسط کارشناسان روانشناس آموزش دیده برپا می شود.
وی ادامه داد: در این جلسات فرد آموزش دیده از طریق تکنیک های همدلی با خانواده داغدار ارتباط درمانی برقرار می کند و او را تشویق به تخیله هیجانی می کند.
مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این جلسات، روانشناس به فرد کمک می‌کند که واقعیت فقدان را بپذیرد و با دردی که از فقدان تجربه می کند کنار بیاید و معنای جدیدی برای این گونه تجارب دردناک بیاید.
اخروی افزود: روانشناس به فرد بازمانده کمک می کند که بتواند مشکلات را شناسایی کند و برای حل آنان گام بردارد.
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.
بر طبق آخرین گزارش سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۰۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۵ هزار و ۹۸۶ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا