امام جمعه بجنورد: یاری دانش‌آموزان تمرین ایثار و انفاق است


امام جمعه بجنورد: یاری دانش‌آموزان تمرین ایثار و انفاق است

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: یاری دانش آموزان نوعی تمرین درس ایثار و انفاق است که در واقع سندی برای معرفی ایران اسلامی به آیندگان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی روز چهارشنبه در آیین زنگ احسان و نیکوکاری خراسان شمالی با تاکید بر ارزش و لذت معنوی انفاق اظهار داشت: یکی از درس های کلاس اخلاق اسلامی، انفاق و بخشش است بگونه ای برای موفقیت در این کلاس درس همیشه باید محبوب ها را فدای محبوبترها کنیم.

امام جمعه بجنورد: یاری دانش‌آموزان تمرین ایثار و انفاق است

وی افزود: در واقع در قرآن کریم بارها تاکید شده است که به قله کمال و سعادت نمی رسید مگر اینکه از آنچه دوست دارید، انفاق و بخشش کنید، به تعبیر دیگر مسیر عزت و وحدت همان راه شهدایی است که از جان محبوب خود برای محبوبتر ها گذشتند و امروز در قالب فرهنگ مواسات و همدلی شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه شاد کردن دل دانش آموزان نیازمند را هیچ‌گاه تاریخ فراموش نخواهد کرد، تصریح کرد: فرهنگ انفاق و بخشش در قالب کمک های مومنانه امری ارشادی از سوی رهبر معظم انقلاب بود که در ایران اسلامی بعد از شیوع کرونا جانی دوباره گرفت و باعث فراموشی بسیاری از آثار زیانبار کرونا شد.

توزیع ۱۳ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۳ هزار بسته نوشت افزار بین نیازمندان در حال توزیع است، اظهار داشت: تاکنون پنج هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند مناطق کم برخوردار، روستایی و حاشیه شهر توزیع شده است.

امام جمعه بجنورد: یاری دانش‌آموزان تمرین ایثار و انفاق است

مجید الهی راد با بیان اینکه این بسته های نوشت افزار با همکاری نیکوکاران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تهیه شده است، گفت: ارزش هر بسته توزیع شده یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که با همکاری آموزش و پرورش استان و رابطین کمیته امداد در مدارس با حفظ کرامت دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول مواسات ۸۰ هزار بسته معیشتی و ۲۴۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شد، یادآور شد: شیوع کرونا نیازهای دانش‌آموزان محروم را تغییر داد، به گونه ای که هم اکنون اولویت نخست این نهاد تهیه وسایل الکترونیکی برای آموزش‌های مجازی این دانش آموزان است.

الهی راد با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲ هزار دانش آموز نیازمند در استان نیاز به دستگاه هوشمند دارند، افزود: ۷۳۸ خانوار با سه دانش آموز به بالا و هزار و ۱۰۰ دانش آموزی کنکوری تحت پوشش کمیته امداد هستند که تهیه تبلت رایگان دانش برای این دو گروه در اولویت این نهاد است.

بیش از ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403