بازار تاریخی ارومیه در مراحل پایانی ایمن‌سازی قرار دارد


بازار تاریخی ارومیه در مراحل پایانی ایمن‌سازی قرار دارد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: بازار تاریخی این شهر که یکی از خطرناک ترین بازارها در صورت وقوع حوادث از جمله آتش سوزی بود، در مراحل پایانی ایمن سازی قرار دارد.

ابراهیم شاد قوشچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا، تعمیر سیم کشی بازار و کسبه داخل آن بود، که با همکاری اصناف در مراحل پایانی بوده و روند اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: همه کسبه داخل بازار قدیمی ارومیه در حال حاضر به کپسول آتش نشانی مجهز و سیستم اطفای حریق نیز در داخل بازار ایجاد شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه بیشتر پاساژها وارکینگ‌های سطح شهر به سامانه اطفای حریق و کپسول آتش نشانی مجهز است، ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات ما، بازار نیکخواه ارومیه به شمار می رود.

شاد قوشچی گفت: این بازار به دلیل داشتن تنها یک درب ورود و خروج و دالان های تو در تو، یکی دیگر از خطرناک‌ترین بازار های ارومیه است که با همکاری اداره برق اقدامات مربوط به ایمن سازی سیم کشی آن به اتمام رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر نیازمند همکاری کسبه برای خرید کپسول آتش نشانی و مجهز شدن بازار نیکخواه ارومیه به سیستم اطفای حریق هستیم.

به گزارش ایرنا، بازار ارومیه در بخش جنوب‌شرقی شهر و در بافت قدیمی ارومیه، مابین خیابان امام خمینی (ره)و بعثت واقع شده و یکی از اجزای اصلی و کلیدی فضای تاریخی شهر ارومیه است.

قدمت این بازار قدیمی و سرپوشیده به دوران صفویه باز می‌گردد و در خرداد سال ۱۳۶۲ با شماره ثبت ۱۶۳۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بازار ارومیه مربوط به دوره صفوی بوده و دارای راسته های مختلف از جمله بازار مسگرها، زرگران، چاقوسازان، فرش‌فروشان، بذرفروشان، بلورفروشان، کفاشان، عطاران، بزازان و لبنیات‌فروشان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...