موارد بستری کرونا در مهاباد پنج برابر شد


موارد بستری کرونا در مهاباد پنج برابر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هم اکنون 42 بیمار مرتبط با کرونا در بخش ایزوله بیمارستان این شهرستان بستری هستند که نسبت به زمان مشابه ماه گذشته (اوایل شهریور) پنج برابر شده است.

امیر بهزاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در مهاباد اظهار داشت: از مجموع کل بستری‌شدگان در بخش ویژه کرونا، ۱۱ نفر مبتلا، ۳۱ نفر مشکوک، ۶ نفر در بخش آی‌سی‌یو بوده و یک نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور متصل است که حال عمومی مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۹۴۷ نفر از شهروندان این شهرستان دچار بیماری کرونا شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ نفر بومی، یک‌هزار و ۵۰۷ نفر مرد و مابقی زن هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه ۴۲ درصد کل مبتلایان مهابادی در محدوده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال هستند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند که ۱۹ نفر از آنان از اهالی روستا بودند.

بهزاد در خصوص میزان سهمیه واکسن آنفلوآنزا در پاییز امسال نیز گفت: هنوز سهمیه مشخصی برای شهرستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام نشده اما با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته اعلام نیاز بیشتری شده و واکسن با اولویت‌های تعیین شده از طرف وزارتخانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و از ماه گذشته در وضعیت هشدار شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان