پلیس موافق لغو طرح ترافیکی زوج و فرد در اصفهان است


پلیس موافق لغو طرح  ترافیکی زوج و فرد در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه موافق لغو طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان هستیم گفت: این طرح هنوز در این شهر لغو نشده و همچنان از ساعت 17 تا 22 برقرار است.

برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر لغو شدن طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان به نقل از سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا منتشر کردند.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیشنهاد لغو این طرح تا پایان آبان روز گذشته در کمیته حمل و نقل ستاد کرونا مورد موافقت همه اعضا قرار گرفت.

وی ادامه داد: ستاد کرونا استان اصفهان دارای کمیته‌های مختلفی است که کمیته حمل و نقل و ترافیک یکی از آنهاست که در زمینه موضوعات ترافیکی و حمل و نقلی تصمیم گیری می‌کند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: پیشنهاد داده شد که با توجه به شرایط حاد کرونا در استان اصفهان طرح ترافیکی زوج و فرد تا پایان آبان لغو شود و مردم بتوانند با وسایل نقلیه شخصی خود تردد کنند اما شرط لغو طرح زوج و فرد تصویب در ستاد کرونای استان است.

سرهنگ محمدی ضمن اینکه از شهروندان اصفهانی خواست به جز موارد ضروری در هسته مرکزی شهر تردد نداشته باشند ،تاکید کرد: لغو این طرح به منزله حضور همه مردم با خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهر نیست چرا که در اینصورت در ترافیک سنگین گرفتار خواهند شد.

به گفته وی هماهنگی های لازم با نیروهای پلیس راهور برای احتمال لغو این طرح در اصفهان انجام شده و آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان حوزه حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان عجله زیادی برای اعلام این مساله داشتند و قبل از تصویب ستاد کرونا نسبت به اطلاع رسانی در مورد این موضوع اقدام کردند.

محدودیت استفاده از تفرجگاه‌ها و سایر موارد دیگر هم امروز اطلاع رسانی خواهد شد

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: کمیته حمل و نقل ستاد کرونا روز گذشته مصوبات دیگری در مورد تردد تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و خودروهای حمل نقل عمومی داشت که در صورت لزوم از طریق تاکسیرانی و اتوبوسرانی اطلاع رسانی خواهد شد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می‌کند.

طرح زوج و فرد در سال‌های گذشته، بیشتر در فصول سرد و برای کاهش آلایندگی هوا در اصفهان اجرا می‌شد.

این طرح در زمان شیوع بیماری کرونا نیز تا اواخر فروردین امسال در این شهر اجرا شد و پس از ۲ بار به تعویق افتادن، اجرای آن از دوم تیر امسال از سرگرفته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید