افزون بر 164 هزار نفر در ارزیابی وسع بیمه سلامت گیلان ثبت نام کردند


افزون بر 164 هزار نفر در ارزیابی وسع بیمه سلامت گیلان ثبت نام کردند

رشت - ایرنا- رئیس بیمه گری و درآمد اداره کل بیمه سلامت گیلان گفت: تاکنون 164 هزار و 734 نفر در این استان برای ارزیابی وسع بیمه سلامت نامنویسی کردند که درخواست آنان در سامانه سازمان بیمه سلامت ثبت شده است.

مختار فصیحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حدود ۹۶ درصد از ثبت نام شدگان طی بررسی های ارزیابی وسع توسط وزارت تعاون، کار و رفاه ، دهک بندی شده و برای آنان پیامک ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع افرادی که دهک های آنان تعیین شده و پیامک دریافت کرده اند، ۳۸ درصد برای دریافت دفترچه به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و دفترچه بیمه سلامت را دریافت کرده اند.

فصیحی خاطر نشان کرد: افزون بر ۶۳ درصد افرادی که برای آنان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده، در دهک های یک، ۲ و سه بوده و دفترچه رایگان دریافت کردند، حدود ۳۰ درصد در دهک های دیگر "مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت با ۵۰ درصد مشارکت در پرداخت سرانه" و حدود هفت درصد هم دارای دهک های ۶ به بالا "مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت با صد در صد مشارکت در پرداخت سرانه) هستند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۶۲ درصد متقاضیان که فرایند ارزیابی وسع برای آنان انجام شده برای چاپ و دریافت دفترچه اقدام نکرده اند، اضافه کرد: این افراد باید به دفاتر پیشخوان بیمه سلامت در شهرستان های مختلف گیلان مراجعه کرده و دفترچه را دریافت کنند.

فصیحی در تشریح اجرای طرح کشوری پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی و ارزیابی وسع در این استان بیان داشت: پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی از سیزدهم آبان سال گذشته همزمان با سراسر کشور در این استان به اجرا درآمد، در این طرح سه دهک پایین رایگان بیمه می شوند دهک‌ های دیگر نیز بر اساس میزان درآمد، حق بیمه خانوار را پرداخت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح با توجه به مصوبه دولت، خانواده‌ هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌ های درآمدی یک، دو و سه قرار دارند، حق بیمه شان به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌ شود.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آنها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آنها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر بوده و یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اداره کل بیمه سلامت گیلان برای ارایه خدمات مطلوب و بهینه و خرید راهبردی خدمات برای بیمه شدگان با بیش از یک هزار و ۷۰۰ موسسه درمانی در سطح استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد