موکبداران ایرانی به عراق نمی روند


موکبداران ایرانی به عراق نمی روند

کرج ایرنا - مدیر استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امسال به هیچ عنوان مراسم پیاده روی اربعین و حضور در عراق را نخواهیم داشت، گفت: بر همین اساس مقرر شد هیچ کدام از موکبداران ایرانی به کشور عراق نروند.

سلیمان شکری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ امسال به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، برگزاری مراسم های اربعین تحت الشعاع قرار گرفت و از طرف ستاد اربعین کشور مقرر شد به دلیل جلوگیری از انتقال ویروس کرونا هیچ زائری برای پیاده روی اربعین نرود.

وی اظهار داشت: یکی از تصمیمات ستاد اربعین نیز برای جلوگیری از قطع ارتباط با عراق، اعزام موکب های برجسته کشور در ایام این مراسم به عراق بود که با این موضوع نیز موافقت نشد.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ ارتباطی با کشور عراق از این لحاظ وجود ندارد، گفت: در ستاد اربعین چهار اقدام برای ایام اربعین برنامه ریزی شده بود که نخستین اقدام اعزام موکب ها به عراق و توزیع اقلام بهداشتی در بین زائران بود که این امر شدنی نیست.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز ادامه داد: دومین اقدام انجام کمک های مومنانه، مواسات و همدلی است که اکنون نیز این برنامه توسط موکب ها در حال انجام است.

مهر اربعین در ۴ استان محروم کشور

شکری در ادامه یکی دیگر از برنامه ها را اجرای پویش «مهر اربعین» توسط موکب داران دانست و گفت: برای اجرای این پویش قرار است تا موکب داران سراسر کشور کمک های مردمی و خیرین را جمع آوری و اقلام نوشت افزاری و لوازم التحریر برای دانش آموزان ۴ استان هدف محروم کشور بفرستند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بخشی از کرمان و گلستان یا هرمزگان این ۴ استان محروم هستند که هم اکنون نیز این کمک ها در حال ارسال است.

مدیر استان های ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان داشت: این ایام مقارن با روزهایی است که در سال ۶۱ هجری قمری حضرت زینب (س) از شام به سوی کربلا حرکت کرد و سرانجام در روز اربعین به کربلا رسید و برای امام حسین (ع) و یارانش عزاداری کرد.

وی گفت: در سال های پیش موکب داران اربعین از پنجم صفر حرکت خود به سوی عراق را آغاز می کردند و تا روز دهم صفر موکب ها را آماده کرده و از دهم تا ۲۵ صفر به زائران خدمات می دادند.

مشارکت در ساخت صحن حرم حضرت زینب (س) در کربلا

شکری با اشاره به چهارمین برنامه ستاد بازسازی، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود، میثاق نامه ای را موکب داران داشته اند مبنی بر اینکه در ساخت و تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلا مشارکت داشته و همچنین مشارکت های مردمی و خیرین را جمع آوری کنند.

وی اظهار داشت: این صحن در محل کارزار کربلا که حدفاصل خیمه گاه تا قتلگاه است در وسعت ۱۶۰ هزار مترمربع توسط ایرانیان در حال ساخت است.

وی گفت: ساخت این صحن برای ایام اربعین سال های آتی ظرفیت سازی از لحاظ اسکان زائران اربعین دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)