رییس جمهوری بر تسریع در تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید کرد


رییس جمهوری بر تسریع در تکمیل آزاد راه چرمشهر - آبیک تاکید کرد

کرج - ایرنا - رییس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ درخواست عزیزاله شهبازی استاندار البرز بر تسریع در تکمیل آزاد راه آبیک - چرمشهر تا قبل از پایان سال جاری تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری البرز ، عزیزاله شهبازی استاندار البرز طی مکاتبه ای، ضمن تشریح اهمیت پروژه کمربند جنوبی تهران و البرز و تاثیر بسزای آن در کاهش ترافیک ملی درخواست توجه ویژه مسوولان ذیربط ملی را با رییس جمهور درمیان گذاشت.

دکتر حسن روحانی در پاسخ این درخواست، خطاب به دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت که مشکلات این پروژه در اسرع وقت برطرف شود تا زمستان امسال افتتاح شود.
آزاد راه آبیک - چرمشهر یا کمربند جنوبی تهران و البرز به طول ۱۵۸ کیلومتر در دولت یازدهم آغاز شده که گشایش آن موجب روان سازی ترافیک و افزایش ایمنی آزادراه های غرب، شرق و جنوب استان های تهران و البرز خواهد شد ضمن آنکه از میزان مصرف سوخت می کاهد.

حدود ۴۳ کیلومتر این آزاد راه در حوزه استحفاظی البرز قرار دارد.
بهره برداری از این پروژه که اکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، به کاهش ۹۰ دقیقه ای زمان سفر برای وسائل نقلیه سبک و ۱۱۰ دقیقه ای برای وسائل نقلیه سنگین می انجامد.

استاندار البرز به تازگی از این پروژه ملی بازدید به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد که تا شاهد افتتاح آن در دهه فجر امسال باشیم.

استان البرز با داشتن یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ،بزرگراه ،راه اصلی و فرعی اکنون ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر