1190 میلیارد ریال طرح راهداری در خراسان رضوی اجرا شد


1190 میلیارد ریال طرح راهداری در خراسان رضوی اجرا شد

مشهد- ایرنا- معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و 190 میلیارد ریال پروژه ظرف شش ماه نخست امسال توسط این اداره‌کل در مسیر جاده‌های استان اجرا شده است.

علیرضا خجسته روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۷۰ میلیارد ریال از این طرح ها مربوط به ارتقای کیفی لکه گیری، روکش آسفالت و اجرای آسفالت در راه های استان بوده است.
وی ادامه داد: براین اساس طی بازه زمانی یاد شده در ۱۰۶ کیلومتر از راههای استان آسفالت گرم و در ۳۰ کیلومتر نیز آسفالت حفاظتی اجرا شد و همچنین ۱۸۱ هزار کیلومتر مربع از راههای آسفالته استان نیز لکه گیری شده است.
معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در قالب طرح ملی ابرار و اقدامات عمرانی دولت برای راههای اولویت دار روستایی، ۵۱ کیلومتر از راههای روستایی استان با ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده است.
وی افزود: به تازگی نیز عملیات اجرایی روکش آسفالت در ۳۰ کیلومتر از محور پر تردد و شریانی نیشابور- سبزوار با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
خجسته ادامه داد: ۵۵ درصد راههای شریانی و اصلی و ۳۵ درصد راههای فرعی و روستایی استان خراسان رضوی نیازمند ترمیم و روکش آسفالت است.
وی گفت: از میان راههای شریانی استان جاده‌های باغچه - نیشابور - سبزوار- کاهک، تربت‌حیدریه - رشتخوار - خواف - قاین و همچنین جاده مشهد - فریمان با بیشترین آسیب‌دیدگی، نیازمند ترمیم و اصلاح هستند.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی هزینه نگهداری جاده را سه تا پنج درصد قیمت و ارزش کل هر مسیر جاده‌ای عنوان و بیان کرد: اگر عملیات ترمیم، اصلاح و نگهداری آسیبهای وارده به جاده بهنگام صورت نگیرد هزینه آن بخاطر تخریب راه مضاعف می‌شود.
وی افزود: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استانها از نظر طول راهها قرار دارد.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار)، هفت درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

خراسان رضوی شامل ۳۱ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است