بسیج پزشکی خراسان رضوی از بیماران کرونایی در منزل مراقبت می‌کند


بسیج پزشکی خراسان رضوی از بیماران کرونایی در منزل مراقبت می‌کند

مشهد- ایرنا- طرح مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید 19 از سوی بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی برای حمایت از اقشار محروم و آسیب‌پذیر این استان در برابر ویروس همه‌گیر کرونا ظرف هشت ماه اخیر تاکنون در حال اجرا است.

مسوول اجرای طرح مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید ۱۹ بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح مراقبتهای لازم از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در منزل انجام می‌شود بطوری که تاکنون برای ۹۰ درصد افراد این خدمات به صورت رایگان ارائه شده است.

حسین مومنی افزود: اجرای این طرح حمایتی با زیر پوشش بردن ۶۰ نفر از شهروندان نیازمند از ۲۰ اسفند ماه پارسال تاکنون ادامه یافته است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۰ مرکز مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منزل فعال در خراسان رضوی آمادگی خود را برای همکاری با بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح مراقبت از بیماران مبتلا به ویروس کرونا اعلام کرده‌اند.
مسوول اجرای طرح مراقبت در منزل ویژه بیماران کووید ۱۹ بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: خانواده‌هایی که بطور جدی امکان مراقبت از اعضای بیمار خود را ندارند و یا از نظر مالی دچار تنگنا هستند و همچنین افرادی که به اجرای این طرح در منزل نیازمندند، می‌توانند برای برخورداری از خدمات این طرح با شماره تلفن ۳۸۵۸۴۲۴۰ تماس بگیرند.

وی افزود: در صورتی که افراد از نظر مالی مشکل داشته باشند بدون هزینه و در غیر این صورت طبق تعرفه مصوب به آنها خدمات ارائه می‌شود.
مومنی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تقدیر و بیان کرد: این دو نهاد همه تلاش و امکانات خود را برای ارائه هرچه آسانتر و سریعتر خدمات درمانی به مردم بکار گرفته‌اند.
وی گفت: مرکز تکمیل درمان ۱۷۰ تختخوابی "شهدای سلامت مشهد" مرداد ماه گذشته به منظور مراقبت از بیماران کووید ۱۹ طی دوران نقاهتشان در مشهد فعال شده که خدمات شبانه‌روزی آن رایگان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۵۳ هزار و ۶۳۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۵ هزار و ۹۸۶ نفر را در کشورمان گرفته است.

همچنین تاکنون ۳۷۸ هزار و ۷۲۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید