100 هکتار برای توسعه فضای گلخانه‌ای منطقه آزاد نمین اختصاص یافت


100 هکتار برای توسعه فضای گلخانه‌ای منطقه آزاد نمین اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل از اختصاص 100 هکتار از اراضی منطقه آزاد اقتصادی نمین برای توسعه فضای گلخانه‌ای و ایجاد زمینه‌های اشتغال در آن خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ارژنگ عزیزی روز چهارشنبه در جلسه بررسی اراضی واگذار شده به شرکت بازرگانی شاهد برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی شهرستان نمین اظهارداشت: تمامی زیرساخت‌ها لازم برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در سطح ۲ هزار و ۵۵ هکتار صورت ایجاد شده و بر اساس رایزنی‌های کارشناسی و فنی شرکت بازرگانی شاهد صلاحیت‌های اجرایی را برای انجام این پروژه مهم کسب و اقدامات مناسبی در ۲ سال گذشته توسط همین شرکت در استان صورت گرفته است.

100 هکتار برای توسعه فضای گلخانه‌ای منطقه آزاد نمین اختصاص یافت

او گفت: تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا مقدمات لازم را برای سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه انجام دهیم . زیرا سرمایه‌گذاری خارجی یکی از مهم‌ترین پارامترهای توسعه و عمران و آبادانی استان است.

وی افزود: از ۲ هزار و ۵۵ هکتار زمین منطقه آزاد تجاری ۱۰۰ هکتار برای توسعه فضای گلخانه‌ای و کشت در محیط بسته نیز در نظر گرفته شده است و با پیگیری ‌دست‌اندرکاران سازمان جهاد کشاورزی استان شاهد به ثمر نشستن این طرح خواهیم بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری و اختصاص ۱۰۰ و یا ۲۰۰ هکتار زمین برای توسعه فضای گلخانه‌ای فرصت بسیار مغتمی است تا با بهره‌برداری از امکانات موجود منطقه زمینه‌های لازم برای تولید و ایجاد اشتغال در سال جهش تولید فراهم شود.

خلیل نیکشاد افزود: در توسعه فضای گلخانه‌ای باید زیرساخت‌های لازم برق و گاز بویژه حقابه موردنیاز برای تامین نیاز آبی محصولات کشت شده فراهم شود و اگر مشکلی در خصوص آب نداشته باشیم این طرح با موفقیت اجرا و به بهره برداری خواهد رسید

اردبیل یکی از استان‌های برتر کشوری در توسعه فضای گلخانه‌ای است و علاوه بر طرح‌های عظیمی که در مناطق شمالی استان در قالب توسعه شرکت شهرک‌های کشاورزی اجرا می‌شود، در سطح ۳۲ هکتار نیز در منطقه سامیان و نمین اردبیل اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟