ماکو حائز بالاترین نرخ رشد شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی شد


ماکو حائز بالاترین نرخ رشد شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی شد

ارومیه – ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره به افزایش سرعت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان طی 2 هفته اخیر گفت: در این مدت، این شهرستان بالاترین نرخ رشد را در استان داشته که این امر نگران کننده است.

رحیم صمدی روز چهارشنبه در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: ساده انگاری بیماری و کاهش استفاده از لوازم حفاظت فردی و عادی شدن شرایط برای مردم از عوامل این رشد نگران کننده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی بوده و شاه کلید مقابله با ویروس کرونا استفاده از ساده ترین روش های حفاظت فردی است، اضافه کرد: مردم باید بیشتر از این مراقب خود و اطرافیانشان باشند زیرا بخش ویژه کرونا در بیمارستان پرشده و بیماران بدحال تر شده اند.

وی ادامه داد: آمار فوتی در شهرستان ماکو نسبت به ماه گذشته، ۲ برابر شده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ماکو نیز در این جلسه تاکید کرد: اعضای شورای اداری باید تمام امکانات و توانایی خود را در راستای کمک به مردم به کار بگیرند زیرا ما در قبال جان مردم مسوولیت داریم و باید این مسوولیت را به نحو احسن انجام بدهیم.

رعنا قربانی با اشاره به اینکه تمامی ادارات باید حساسیت موضوع را جدی بگیرند، افزود : هرکدام از مسوولان باید در حوزه کاری خود نسبت به آموزش و رعایت نکات بهداشتی اقدام و از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را نادیده می گیرند، خودداری کنند.

شهرستان ماکو با بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...