دانشگاهیان نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشتند


دانشگاهیان نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشتند

تبریز-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: دانشگاهیان و جمعیت دانشجوئی کشور در طول دوران دفاع مقدس نقش ارزنده و بسیار مهم داشتند.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه استانی سومین کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه تبریز،افزود: رشادت‌ها و فداکاری‌های دانشگاهیان و دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی یکی از عوامل مهم پیروزی ما در دفاع مقدس بود و این موضوع نباید هیچ‌گاه فراموش شود.

وی با تاکید بر نقش مهم دانشگاهیان و دانشجویان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انتقال روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در برابر دشمن موجب معرفی درست دفاع مقدس می‌شود و در این زمینه نقش دانشگاهیان، محوری و تاثیرگذار است.

عباسقلی زاده، ضرورت انتقال فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل امروز را اجتناب ناپذیر دانست و اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدا یکی از راه‌های انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دوران دفاع مقدس می‌باشد.

وی ابتکارات و رشادت‌های دانشگاهیان و دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی را از عوامل مهم پیروزی رزمندگان برشمرد که به گفته وی متاسفانه تاکنون آنگونه که باید به نسل های جدید و جوان تشریح و تبیین نشده است.

به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه تبریز و رئیس ستاد سومین کنگره شهدای دانشجو در آذربایجانشرقی نیز در این جلسه از نقش موثر دانشجویان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: دانشجویان با حضور در عرصه های مختلف پزشکی، مهندسی رزمی، ساخت ادوات نظامی و حضور در رده های مختلف فرماندهی در جنگ، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.

رضا مجیدی با اشاره به ورود دانشگاه ها به بخش صنعت دفاعی کشور، افزود: در سال ۱۳۶۵ دانشجویان در کارگاه دانشکده فنی دانشگاه تبریز نقطه عطفی را در تاریخ خودکفائی تجهیزات نظامی رقم زدند و روزها در کلاس درس حضور یافته و شب ها با همکاری صنایع خودکفائی در کارگاه دانشکده فنی به تولید و ساخت خمپاره می پرداختند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل بروز ایده های جدید است، اظهار داشت: همچنانکه در دوران جنگ دانشگاه ها پیشتاز بودند، امروز نیز لازم است با استفاده از تفکر دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم و در راستای اهداف انقلاب و آرمان های شهدا گام برداریم.

مجیدی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور، حفظ وحدت کلمه و استفاده از توانمندی همه نیروهای معتقد به نظام راهگشای مشکلات است.

به گزارش ایرنا، کنگره شهدای دانشجو و حدود ۱۰هزار شهید آذربایجان‌شرقی قرار است سال آینده در تبریز برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند