معرفی 84 واحد متخلف به تعزیرات و کشف 10 تن چوب قاچاق درلاهیجان


معرفی 84 واحد متخلف به تعزیرات و کشف 10 تن چوب قاچاق درلاهیجان

لاهیجان - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لاهیجان گفت: در شهریور ماه امسال 84 واحد صنفی متخلف این شهرستان به دلیل گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن مقررات بهداشتی و غیره به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

محمدعلی حسین نیا روز چهارشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۷۶۲ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی صورت گرفت که منجر به تشکیل پرونده قضایی برای ۸۴ واحد صنفی به ارزش ۸۶ میلیون ریال شد.

وی ادامه داد: عمده تخلفات این واحدهای صنفی به دلیل گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه، رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، کم فروشی در نانوایی و قاچاق کالا بود که به تعزیرات معرفی شدند.

حدود ۹ هزار واحد صنفی، زیر نظر ۲۵ اتحادیه در شهرستان لاهیجان فعالیت دارند.

کشف ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق در لاهیجان

در خبری دیگر هم فرمانده انتظامی لاهیجان از کشف و ضبط ۱۰ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت : در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران انتظامی پاسگاه لیالستان، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه کامیون حامل بار چوب مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند و این میزان چوب جنگلی غیرمجاز و قاچاق را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ قاسم جانعلی پور در این رابطه امروز به خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کارشناسان ارزش مقدار چوب را ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، گفت: متهمان ۲۶ ساله پس‌ از تشکیل پرونده، تحویل دستگاه قضایی شهرستان شدند.

سرهنگ جانعلی پور با تاکید بر اینکه منابع طبیعی میراث گذشتگان است، خاطر نشان کرد: از شهروندان لاهیجانی می خواهیم تا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان ۱۶۷ هزار نفری لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!