موج سرما تا پنجشنبه در خراسان شمالی ادامه دارد


موج سرما تا پنجشنبه در خراسان شمالی ادامه دارد

بجنورد- ایرنا- رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: موج سرما که از روز دوشنبه وارد استان شده تا فردا (پنجشنبه) ادامه دارد که دمای هوا در برخی مناطق کوهستانی همچنان صفر خواهد بود.

مهری هاشمی دوین روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دمای هوا سه شنبه شب در ایستگاه های فاروج و دشت این استان به صفر رسید.

وی گفت: امشب هم کاهش دمای هوا برای مناطق مختلف استان پیش بینی شده است و دمای هوا در مناطق کوهستانی به زیر صفر خواهد رسید.

وی افزود: در این مدت، اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد، گرم ترین نقطه استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه دوشنبه شب، کوسه در شهرستان شیروان با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین نقطه در کشور بوده است گفت: روستای کوسه، معمولا سردترین نقطه استان است.

هاشمی دوین گفت: در شبانه روز گذشته، کمینه دمای بجنورد، مرکز استان ۲ و بیشینه دمای آن ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوای استان از روز جمعه به تدریج روند رو به افزایش خواهد داشت البته افزایش دما، زیاد نیست.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن، در روستاها سکونت دارند و شغل ۴۱ درصد مردم استان در حوزه کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک