دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت


دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور قرار گرفت

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان حضور یافت.

رحیم حب‌نقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نظام، دانشگاه‌ها از نظر چهار معیار کلی یعنی مرجعیت علمی “Scientific impact indicators” (مانند تعداد مقالات برتر در پایگاه web of science)، دیپلماسی علمی “Collaboration indicators” دسترسی آزاد انتشارات “Open access indicators” و تنوع جنسیتی “Gender indicators” مورد مقایسه قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در این نظام رتبه بندی دانشگاه ارومیه توانست همراه با ۳۵ دانشگاه دیگر (شامل دانشگاهای علوم پزشکی، صنعتی و جامع) دانشگاه ارومیه موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در این نظام معتبر رتبه‌بندی شد.

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه در این نظام برخلاف دیگر نظام‌های رتبه‌بندی، رتبه واحدی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود، افزود: در این نظام رتبه بندی هر دانشگاه در یکی از شاخص‌های اشاره شده مورد رتبه‌بندی قرار می‌گیرد.

وی افزود: دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و صنعتی شریف، پنج دانشگاه اول کشور از نظر این شاخص‌ها هستند.

پیش از این دانشگاه ارومیه در نظام رتبه‌بندی تایمز نیز حضور داشته است و در رتبه‌بندی اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ارتقای ۱۵ پله‌ای داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد