860 میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان به خارج صادر شد


860 میلیون دلار کالا از گمرکات اصفهان به خارج صادر شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل گمرکات اصفهان  از صادرات 2 میلیون و  822  هزار و 958 تن کالا به ارزش 860  میلیون و 150  هزار دلار از مبادی گمرکی اصفهان به 83 کشور جهان در نیمه نخست امسال خبر داد.

رسول کوهستانی پزوه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: یک هزار و ۱۵ قلم کالا از گمرکات استان در این مدت صادر شده که بیشترین صادرات از این استان شامل محصولات و مصنوعاتی بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است.

وی ادامه داد : مهمترین این کالاهای صادراتی شامل چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۳۴۳ میلیون و ۷۰۴ هزار دلار و با سهم ۴۰ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۱۳۳ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۲۲ هزار دلار با سهم چهار درصد، محصولات لبنی به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۰ هزار دلار با سهم سه درصد و محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۱۹ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار باسهم ۲ درصد است.

مدیرکل گمرکات اصفهان ادامه داد: صادرات ۶ ماهه نخست سال جاری با اجرای کامل پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا به ۸۳ کشور جهان از طریق استان اصفهان انجام شده است.

وی با بیان اینکه عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان است، اضافه کرد: میزان صادرات از این استان به کشور عراق ۲۳۹ میلیون دلار، چین ۱۲۳ میلیون دلار، افغانستان ۱۱۸ میلیون دلار، امارات ۹۰ میلیون دلار و تایلند ۴۸ میلیون دلار بوده است.

کوهستانی پزوه گفت: در شش ماهه ابتدای امسال ۱۳ هزار و ۷۰۷ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون ۸۵۳ هزار دلار از طریق گمرک اختصاصی ذوب آهن شامل مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خطوط تولید وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی چهار هزار و ۵۰۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۹۴۴ درصد رشد داشته است.
وی اظهارداشت: در این مدت گمرک اختصاصی ذوب آهن ۲۶ میلیون و ۶۳۴ هزار دلار کالا به وزن ۶۷ هزار و ۵۳۸ تن صادرات داشت که بطور تقریبی معادل ۸۰ درصد شش ماهه سال گذشته بوده است.

وجود قطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی، صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...