50 درصد آزمایش‌های کرونا در لرستان مثبت است


50 درصد آزمایش‌های کرونا در لرستان مثبت است

خرم‌آباد – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 700 تا 750 تست کرونا روزانه از افراد مشکوک در استان گرفته می شود که 300 تا 350 نفر حدود نیمی از این تعداد مثبت هستند.

محمدرضا نیکبخت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در لرستان " خراب" است افزود: افزایش تعداد مبتلایان از شهریور آغاز شده و بدون شک مهرماه نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: متوسط نمونه های مثبت کووید ۱۹ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است درحالیکه این مهم در لرستان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به وقوع متوسط روزانه ۶ مرگ بیمار کرونایی در استان گفت: گرچه غالب مرگ‌ها مربوط به افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای یا سن بالا دارند اما مواردی هم از فوت جوانان گزارش شده است.

نیکبخت با انتقاد از اینکه توجه مردم به استفاده از ماسک کمتر شده تصریح کرد: این درحالیست که آرایش و ژنوم ویروس کرونا تغییر کرده و بیماری زایی و کشندگی آن بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه میزان مرگ بر اثر کرونا در لرستان کمتر از متوسط کشوری است اظهار داشت: کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، بهورزان، نیروهای آزمایشگاهی و نیروهای خدماتی با جانفشانی برای خدمت به مردم تلاش می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: از مجموع ۵۷۶ تخت بیمارستانی مختص بیماران کرونا در استان ۱۲۳ تخت مربوط به مراقبت های ویژه است که تقریبا تمامی این تعداد اشغال هستند و از تخت های عادی نیز تنها ۸۹ دستگاه خالی است.

نیکبخت افزود: ۲۷ هزار و ۵۳۶ نفر در لرستان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۸۶ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۵۸۸ نفر نیز جان باخته اند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۵۰۰ پرستار در قالب نیروهای طرحی یا شرکتی جذب شده‌اند و تعدادی نیز در آینده استخدام رسمی می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...