58 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا می‌شود


58 پروژه بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اجرای 58 پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار بیش از 255 میلیارد ریال طی سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهر اردبیل افزود: مجموع پروژه‌های بازآفرینی شهری در سال ۹۹ به تعداد ۵۸ پروژه است که تاکنون برای اجرای آنها ۲۵۵ میلیارد و ۳۱۲میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: خانه محله ، پایگاه سلامت ، بهسازی معابر ، احداث کلانتری ، تاسیسات زیربنایی در محلات هدف و در بحث بافت فرسوده طرح ساماندهی پیرامون بقعه شیخ صفی‌الدین و ارتقای توانمندهای اجتماعی و اقتصادی از پروژهای بازآفرینی شهری اردبیل است.

حیدری ادامه داد: مدرسه ۱۲ کلاسه گلمغان و سالن ورزشی ایران‌آباد در سکونتگاه‌ها قرار گرفته و در بحث منابع داخلی تملک پنج قطعه شهیدگاه اردبیل خریداری و تحول شهرداری اردبیل گردید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اشاره کرد و اظهارداشت: بهسازی و ساماندهی محله عدالت‌آباد ، چمن مصنوعی ایران‌آباد اردبیل ، پیاده راه و پارک تاریخی کهنه قلعه مشگین‌شهر با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از پروژه‌های مصوبات سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان اردبیل می‌باشد.

وی گفت: کانال مربوط به آب برای تامین و آبیاری زمین‌های کشاورزی اطراف این محله باید حفظ و از تخریب آنها جلوگیری شود.

حیدری با تاکید بر رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی افزود: مقدار قیر رایگان تحویلی به شهرداری‌های استان به میزان 2 هزار و ۳۹۷ تن بوده که در محلات هدف جهت آسفالت معابر مصرف شده است.

او در زمینه احیا و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف نیز گفت: اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک ، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص های کیفی زندگی بر اساس برنامه ششم و تقلیل محلات هدف در پایان برنامه ششم از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت