80 تن ماهی سردآبی در مهاباد تولید شد


80 تن ماهی سردآبی در مهاباد تولید شد

مهاباد- ایرنا- معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 80 تن ماهی از مزارع پرورشی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

رسول سعیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه به طور میانگین ۲۶۰ تن محصولات شیلاتی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان طی دوره‌های مختلف برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت استخرهای پرورشی مهاباد ۳۰ تا ۶۰ تن در سال است، ادامه داد: هم‌اکنون هفت واحد پرورش ماهیان سردآبی به ظرفیت حدود ۱۷۰ تن در هر دوره، ۲ کارگاه تکثیر ماهی، یک واحد تکثیر ماهیان سردآبی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در سطح شهرستان فعال هستند.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: تاکنون برای ۲۵ نفر به طور مستقیم و ۶۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی در حوزه محصولات شیلاتی در این شهرستان ایجاد شده است.

سعیدیان اضافه کرد: در مهاباد علاوه بر ماهیان سردآبی سالانه ۳۵ هزار تن ماهیان گرمابی نیز در سد "سنجاق" و دریاچه پشت سد مهاباد شامل انواع ماهی‌های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

وی گرانی نهاده و قیمت پایین عمده‌فروشی ماهی را از مشکلات واحدهای پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مراکز پرورش ماهی در افزایش قیمت نهاده یا خوراک ماهی بوده که در نهایت باعث افزایش هزینه تمام شده برای محصول می‌شود.

وی تاکید کرد: صنعت شیلات و افزایش تولید آبزیان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث اشتغال‌زایی شود، به‌صورت غیرمستقیم نیز در سلامت خانواده‌ها نقش مهمی دارد.

استفاده از روش‌های نوین آبزی‌پروری از جمله تولید ماهی در قفس، افزایش تولید در واحد سطح و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و توجه بیشتر به صادرات آبزیان از جمله دیگر راهکارهای افزایش میزان تولید در سال جهش تولید در آذربایجان‌غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس