نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد


نمایشگاه تخصصی کشاورزی در گرگان دایر شد

گرگان - ایرنا - شانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی، سیستم‌ها و تجهیزات آبیاری، خدمات و صنایع وابسته در گلستان عصر امروز سه‌شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های گرگان با حضور 78 شرکت داخلی به مدت چهار روز آغاز به کار کرد.

در مراسم آغاز به کار نمایشگاه تخصصی کشاورزی گرگان، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی و جمعی از مسوولان دستگاه ها، کارشناسان، تولید کنندگان و صنعگران حوزه کشاورزی منطقه شرکت داشتند.

معاون امور زراعی وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم گفت که با توجه به مشکلات ناشی از تحریم، نگاه دولت، حمایت از سرمایه گذاری در داخل به خصوص در بخش های مهمی مانند کشاورزی است.

جواد وفابخش برپایی نمایشگاه های تخصصی کشاورزی را یکی از راهکارهای موثر به خدمت گرفتن تکنولوژی دانست و بر انجام آن تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز گزارشی از روند افزایش تولید محصولات کشاورزی این استان از ابتدای انقلاب تاکنون ارائه کرد و گفت: تولید انواع محصولات کشاورزی استان از سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن در اوایل انقلاب به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال زراعی جاری رسید.

مختار مهاجر افزود: افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان حاصل توجه به تکنولوژی و بکارگیری آن در تولید است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گلستان هم گفت: در برپایی این نمایشگاه ۷۸ تولید کننده و صنعتگر از استان های گلستان، تهران، مازندران، کرمان، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، قم، سمنان، همدان، قزوین، اصفهان، کردستان و فارس مشارکت دارند.

مهرداد یزدی افزود: امسال در هشت هزار متر مربع از فضای این نمایشگاه ۳۷ گروه کالایی از جمله کمباین، تراکتورها و تجهیزات، ماشین های کشاورزی مزارع و باغبانی، ماشین های کشاورزی مزارع کوچک، سیستم های اتوماسیون، ماشین ها و سیستم های بسته بندی محصولات، ماشین آلات نگهداری محصولات، قطعات صنعتی، ماشین ها و سیستم های نگهداری و انبار محصولات، توربین های گندزدایی و ضدعفونی، ماشین های کارگاهی، ماشین های چمن زنی و تجهیزات، ادوات و دنباله بندها و سایر تجهیزات به نمایش گذاشته شده است.

شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در کیلومتر ۵ جاده گرگان - آق قلا قرار دارد.

سال قبل پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین های کشاورزی با حضور ۸۰ شرکت از جمله ۳۸ شرکت داخلی و نمایندگانی از ۳ کشور جهان برگزار شده بود.

استان مرزی گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد آن بویژه در بیش از یک هزار روستای تابعه بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه های روغنی می رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی