یکهزار و 449 آتش‌سوزی و حادثه در یزد به وقوع پیوست


یکهزار و 449 آتش‌سوزی و حادثه در یزد به وقوع پیوست

یزد- ایرنا - سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: در 6 ماهه نخست امسال در مجموع یکهزار و 449 مورد آتش‌سوزی و حادثه در شهر یزد گزارش شد که 615 مورد آنها مربوط به وقوع آتش‌سوزی بوده است.

سیدمحمد میرجلیلی روز سه شنبه به مناسبت روز آتش نشانی (هفتم مهرماه) افزود: بیشترین حریق مربوط به منازل مسکونی و حوادث هم مربو ط به حبس شدن در آسانسور و تصادفات بوده است.

وی اظهار داشت: میزان حوادث آتش سوزی در استان یزد بسیار زیاد و هفت برابر برخی آمارهای اعلام شده در شهرها و کشورهای دیگر است.

میرجلیلی زمان استاندارد رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه را کمتر از پنج دقیقه اعلام کرد و گفت: در شهر یزد زمان رسیدن به واحدهای تجاری ۳ دقیقه و ۲۰ ثانیه و برای واحدهای مسکونی حدود ۴ دقیقه است.

وی در مورد برقراری تماس‌های تلفنی با ۱۲۵ افزود: در طول هفته ۳ هزار مورد تماس تلفنی با این سامانه گرفته می شود که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا تماس‌های بی مورد است.

به گفته وی، هم اکنون آتش‌نشانی یزد ۲۰ نیروی اداری و ۱۵۵ نفر نیروی عملیاتی دارد که در آینده نزدیک ۳۰ نفر نیروی عملیاتی جدید نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد افزود: دریافت آدرس از حادثه دیدگان، انتقال آن به خودروهای آتش نشانی و پیدا کردن آدرس، سبب از دست رفتن زمان زیادی می‌شود که برای رفع این مشکل، سامانه هوشمند هدایت ناوگان آتش نشانی راه اندازی می شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر شهروندان اپلیکیشن SOS در گوشی‌های همراه خود نصب کنند به محض تماس، آدرس آنها از طریق نقشه هوشمند در اختیار آتش نشانی و خودروهای آن قرار می‌گیرد و به سرعت و بدون اتلاف وقت به محل حادثه اعزام می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اظهار داشت: در صورتی که این سامانه فراگیر شود، بین ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه در وقت صرفه جویی خواهد شد.

میرجلیلی در مورد بازار تاریخی شهر یزد نیز گفت: این بازار سنتی از سرمایه‌ها و مواریث ارزشمند شهر است و در تعامل با متولیان بازار، آبفا و میراث فرهنگی، مقرر شد تا با نصب تاسیسات اطفای حریق در بازار، هنگام بروز حوادث با سرعت بیشتری از خسارات احتمالی جلوگیری شود.

هفتم مهرماه در تقویم رسمی کشورمان به روز ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...