مدیرکل میراث فرهنگی یزد: بستر توسعه گردشگری روستایی در استان فراهم است


مدیرکل میراث فرهنگی یزد: بستر توسعه گردشگری روستایی در استان فراهم است

یزد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: توسعه گردشگری روستایی به خاطر ظرفیت‌های خوب موجود در استان از رویکرد اصلی توسعه است که امسال با همکاری بخش‌خصوصی و مسوولان پیگیری و تقویت می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی فاطمی روز سه‌شنبه در جمع مسوولان مهریز افزود: توسعه گردشگری روستایی و تقویت مراکز فرهنگی و بوم گردی‌ها موجب توسعه همه جانبه مناطق محروم و دوردست می شود و نقش مهمی در اشتغال دارد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف مهم گردشگری در استان همکاری مناسبی با بخش خصوص صورت گرفته، ادامه داد: برای رسین به اهداف پیش بینی شده باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی استفاده کرد.

این مسوول با تبیین اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی در شرایط کرونایی برای معرفی ظرفیت های گردشگری گفت: جلب مشارکت فعالان گردشگری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در امور مرتبط در وضعیت کنونی در مناطق مختلف گردشگری به خصوص در روستاهای ضروری است.

شهر امروزی مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های بغدادآباد، مهرپادین ، مزویرآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو این شهرستان در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل