معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت در یزد و چند خبر دیگر استان


معرفی برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت در یزد و چند خبر دیگر استان

یزد- ایرنا- شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با معرفی آثار برتر هنرمندان یزد در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به پایان رسید و آثار برگزیده معرفی شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این جشنواره در ۱۵ محور برگزار شد که ۷۰ اثر به جشنواره استانی فیلم مقاومت یزد ارسال شد.

جشنواره در چهار بخش فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند، نماهنگ و فیلمنامه داوری شد که در نهایت در بخش فیلم داستانی «اثر لامپ» با کارگردانی رامین ترنج به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

در بخش نماهنگ، «امضای عشق» به کارگردانی رضا عباسی مهرآبادی و در بخش نماهنگ «حالا ۴۰ سال است» به کارگردانی سید علی میراللهی و در بخش فیلمنامه «نماز آخر» با نویسندگی محمدرضا امیرخانی به عنوان آثار راه یافته به مرحله کشوری برگزیده شدند.

آثار برگزیده در هر بخش در مرحله کشوری که آذرماه امسال همزمان با هفته بسیج در تهران برگزار می‌شود با هم رقابت می‌کنند.

استان یزد ۵۰ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد.

****

تبلیغ در خصوص ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین کلاهبرداری است

رییس پلیس فناوری تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: با توجه به شیوع کرونا امسال پیاده‌روی اربعین برگزار نمی‌شود بنابراین هرگونه تبلیغ در خصوص ثبت‌نام آن غیر واقعی و هدفی جزء کلاهبرداری نیست.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک، تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی یک سری تارنمای جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی با هزینه پایین قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

به گزارش عصر سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس فتا، وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی‌پایه و اساس که در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند.

۲۰ ماه صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ نفر از یاران باوفای آن حضرت در روز عاشورا (دهم) محرم سال ۶۱ هجری قمری است که نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف شد.

سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان خصوصا مسلمانان در گردهمایی بزرگ عاشقان خاندان عصمت و طهارت در عراق شرکت کرده بودند.

سال گذشته ۵۰ هزار یزدی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند.

****

اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی در اولویت فعالیت‌های شورا های یزد قرار دارد

یزد- ایرنا - رئیس شورای اسلامی استان یزد گفت: اجرای عدالت توزیع آب آشامیدنی باکیفیت در همه شهرستان‌های استان و به ویژه مناطق کمتر برخوردار در دستور کار و اولویت‌های فعالیت‌های شورا استان قرار دارد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمود میرابوالقاسمی در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ‌که با حضور اعضای شورا در استانداری یزد برگزار شد، تامین آب را در استان یزد موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شهری با سلامت مردم در ارتباط است و دارای وظایف و مسئولیت خطیری می‌باشد.
وی اظهار داشت: شرکت آبفا یزد می‌تواند با حمایت و تعاملی که شورای اسلامی استان با این شرکت دارد، خدمات دهی خوبی را به شهروندان و مردم استان داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی استان یزد با اشاره ‌به اینکه ۴۹ درصد سهام شرکت آبفا مربوط به شهرداری‌هاست، اصلاح اساسنامه شرکت و حضور یکی از اعضای شورا در هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب شهری ر ا خواستار شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری یزد نیز در این نشست گفت: شورای استان می‌تواند یاریگر شرکت آبفا یزد در ارائه خدمات بهتر به مردم باشد.
اصغر ریاضتی افزود: ٣٠ درصد شبکه آبرسانی استان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که ۱۰ درصد آن مربوط به فرسودگی شبکه ها و انشعاب هاست.

****

پیست دوچرخه سواری کارگران استان یزد به بهره برداری رسید

یزد_ایرنا_ پیست دوچرخه سواری کارگران استان یزد روز سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان استان به بهره برداری رسید.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم گفت: پیست دوچرخه سواری کارگران استان به طول ۵۰۰ متر است که ظرفیت افزایش طول مسیر به ۲ هزار و ۵۰۰ متر را دارد.

عماد تشکری با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ دوچرخه برای استفاده عموم برای این مجموعه تامین شده است تصریح کرد: مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران غدیر صبح ها به طور اختصاصی ویژه بانوان است تا از فضای ورزشی مجموعه برای دوچرخه سواری، اسکیت، فوتسال، زمین تنیس، سالن چند منظوره و غیره استفاده نمایند.
به گزارش روز سه شنبه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، وی اضافه کرد: خانواده ها بعد از ظهر ها می توانند از ظرفیت های این مجموعه و پیست دوچرخه سواری به صورت خانوادگی بهره ببرند.
وی با اشاره به اینکه فضای این مجموعه ورزشی ۹ هکتار است خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک پیست اسب سواری مجموعه کارگران غدیر استان راه اندازی و کارگران و عموم مردم می توانند در زمینه سوارکاری نیز از امکانات این مجموعه برای سلامتی و نشاط خود و خانواده هایشان استفاده کنند.
تشکری با بیان اینکه دو سوم جمعیت استان را کارگران شریف تشکیل می دهند از اولویت های حوزه اجتماعی این اداره کل را گسترش نشاط و شادابی در بین خانواده های کارگران وجامعه کار و تلاش استان بیان کرد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماع استان یزد از واگذاری زمین در مجموعه کاریزلند با نگاه مثبت استاندار به ورزش کارگری خبر داد و افزود: احداث کمپ ورزشی با امکانات رفاهی و ورزشی از برنامه ریزی های آینده برای ورزش کارگری استان است.

هم اکنون ۱۰۰ هزار کارگر در ۲ هزار و ۹۷ واحد تولیدی استان یزد فعالیت می کنند.

****

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مهریز افتتاح شد

نمایشگاه کتاب در خصوص دستاوردهای دوران هشت سال دفاع مقدس برای نخستین بار روز سه‌شنبه با حضور جمعی از مسوولان و فرهنگیان در مجتمع فرهنگی تبلیغات اسلامی مهریز افتتاح شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مهریز گفت: در این نمایشگاه ۲۰۰ عنوان کتاب در خصوص لحظات مختلف دفاع مقدس در دسترس عموم قرار گرفته که خاطرات رزمندگان اسلام، زندگی‌نامه و وصایای شهیدان، گفت و گو با پیشکسوتان دفاع مقدس و عملیات آن دوران محور اصلی این کتاب‌هاست.

حجت‌الاسلام محمدعلی متوسل در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید عموم مردم دایر است.

مهریز سه هزار رزمنده دفاع مقدس دارد.

****

۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند وآسیب دیده از کرونا در بافق توزیع شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی و مواسات ، با آغاز مرحله سوم کمک‌های مومنانه، ۳۱۳ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند وآسیب دیده از کرونا در بافق توزیع شد.

سرهنگ دوم پاسدار محسن نصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اقلام هربسته اهدایی را شامل مرغ ،برنج ،حبوبات؛ ماکارانی، قند و روغن مایع اعلام کرد و افزود:در این مرحله پایگاه‌های بسیج شهرستان و خیران بافقی حضور داشتند و با همکاری آنان این بسته‌ها توزیع شد.

وی، ارزش بسته های توزیع شده را ۶۰ میلیون تومان دانست که با همکاری خیران و موسسات خیریه تامین شده و تصریح کرد: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین خانواده‌هایی که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند بسته معیشتی دریافت کردند.

سرهنگ نصیری بدون ذکر مبلغ گفت: همچنین در این مرحله، خیران و بسیجیان بافقی چهار مورد کمک جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و آسیب دیده از کرونا تهیه و در اختیار آنان قرار دادند.

در مرحله دوم این رزمایش یکهزار و ۳۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۶۷ میلیون تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از بیماری کرونا در شهرستان بافق توزیع شد.

هم اکنون یکهزار و ۳۳۶ نفر شامل ۸۵۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بافق هستند.

۹۰۰ معلول زیرپوشش خدمات بهزیستی شهرستان بافق قرار دارند که ۴۰ درصد آن‌ها جسمی و حرکتی و ۱۵ درصد نابینا و بقیه از سایر معلولیت‌ها رنج می‌برند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

****

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: دانش‌آموزان و فرهنگیان برای پیشگیری از ویروس کرونا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال مقررات پیشگام باشند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد برزگر منشادی روز سه‌شنبه در جمع دانش‌آموزان شهرستان افزود: شیوع ویروس کرونا جدی است و برای پیشگیری از آن همه باید دولت را در ماموریت خود بیاری دهند که نقش دانش‌آموزان و فرهنگیان تعیین کننده است .

وی با بیان اینکه همکاری خوبی هم‌اکنون در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی با مسوولان شبکه بهداشت و درمان منطقه در پیشگیری این ویروس وجود دارد ادامه داد: غفلت از کرونا و بی‌توجهی به موازین بهداشتی موجب گسترش آن می‌شود.

این مسوول به اهمیت فرهنگ‌سازی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا غلبه و مهار کامل این ویروس به عنوان یک عمل اولویت‌دار در منطقه یاد کرد و یادآور شد: باید فرهنگ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نهادینه شود.

برزگر منشادی خاطر نشان کرد: فرهنگیان در بین اقشار جامعه نقش الگویی دارند و باید برای شکست کرونا در محیط‌های فرهنگی و آموزشی همه پایبند مقررات باشند که در وضعیت حال احترام به آن قابل قبول است .

معاون فرمانداری مهریز به اتفاق سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از برخی مدارس به منظور بررسی اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در ارتباط با نحوه فعالیت‌های آموزشی بازدید کردند.

۱۲ هزار دانش‌آموز در ۱۰۷ مدرسه در مهریز مشغول تحصیل هستند.

مرکز این شهرستان در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است .

****

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات