اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات پرندگان مهاجر و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی


اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات پرندگان مهاجر و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ دفتر طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با تهیه کتابچه‌های آموزشی با عنوان «نقش پرندگان مهاجر در شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان»، اطلاع رسانی به محیط بانان، صیادان و شکارچیان و اهالی روستاهای حاشیه زیستگاه های پرندگان مهاجر آبزی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و آبزیان دامپزشکی خراسان شمالی گفت: این اقدام در ادامه برگزاری جلسات هماهنگی با حفاظت محیط زیست استان انجام شد و انتظار می رود در ارتقای آگاهی مخاطبان هدف کمک موثری باشد.

دکتر سید فرزین حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، طرح تشدید نظارت و پایش زیستگاه پرندگان مهاجر در استان با مشارکت دامپزشکی و حفاظت محیط زیست از نیمه مهرماه آغاز می ‌شود.

وی افزود: در این طرح که با رویکرد پایش و بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می شود، گروه های فنی مشترک از دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان، سدها، آبگیرها و رودخانه ها را مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

دستگیری سارق مدارک و کارت عابر بانکی

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: سارق مدارک و کارت عابر بانک در یکی از اداره های این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ مهدی مهران فر روز سه شنبه اظهار داشت: در پی شکایت کارمند یکی از اداره‌های این شهرستان مبنی بر اینکه مدارک شخصی و کارت عابربانک همراه با رمضان را به سرقت برده‌اند و مبلغ ۶ میلیون ریال از حساب وی برداشته شده است موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: فردی که اقدام به برداشت پول از حساب کرده بود را شناسایی و دستگیر شد و با بررسی های بیشتر در همین رابطه مشخص شد فردی که دستگیر شده سارق نبوده و سارق شخص دیگری بوده که با مراجعه به این فرد با ترفند خاصی درخواست کمک و برداشت پول از وی کرده است.

وی در ادامه گفت: در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد و مدارک سرقت شده نیز به شاکی تحویل داده شد.

کشف زمین خواری میلیاردی در اسفراین

فرمانده انتظامی استان گفت: زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف و عامل آن نیز دراین استان دستگیر شد.

سردار علیرضا مظاهری گفت: در این رابطه یک نفر عاملین زمین‌خواری دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

تخریب ۷ پاتوق معتادان در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی هفت پاتوق را تخریب ۱۱۲ چند معتاد متجاهر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ مسعود وحیدی گفت: تعداد پنچ نفر از معتادان متجاهر دستگیر شده به کمپ ترک احتیاط و یک نفر به مراجع قضایی معرفی و مابقی با دریافت تعهد از آنها آزاد شدند.

وی در ادامه افزود: تعداد چهار باب منزل نیز در اجرای این طرح به علت فروش مواد مخدر پلمب و ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت نیز راهی پارکینگ شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس