اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات پرندگان مهاجر و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی


اطلاع‌رسانی درباره مخاطرات پرندگان مهاجر و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ دفتر طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با تهیه کتابچه‌های آموزشی با عنوان «نقش پرندگان مهاجر در شیوع بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان»، اطلاع رسانی به محیط بانان، صیادان و شکارچیان و اهالی روستاهای حاشیه زیستگاه های پرندگان مهاجر آبزی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و آبزیان دامپزشکی خراسان شمالی گفت: این اقدام در ادامه برگزاری جلسات هماهنگی با حفاظت محیط زیست استان انجام شد و انتظار می رود در ارتقای آگاهی مخاطبان هدف کمک موثری باشد.

دکتر سید فرزین حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، طرح تشدید نظارت و پایش زیستگاه پرندگان مهاجر در استان با مشارکت دامپزشکی و حفاظت محیط زیست از نیمه مهرماه آغاز می ‌شود.

وی افزود: در این طرح که با رویکرد پایش و بررسی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام می شود، گروه های فنی مشترک از دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان، سدها، آبگیرها و رودخانه ها را مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

دستگیری سارق مدارک و کارت عابر بانکی

فرمانده انتظامی مانه و سملقان گفت: سارق مدارک و کارت عابر بانک در یکی از اداره های این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ مهدی مهران فر روز سه شنبه اظهار داشت: در پی شکایت کارمند یکی از اداره‌های این شهرستان مبنی بر اینکه مدارک شخصی و کارت عابربانک همراه با رمضان را به سرقت برده‌اند و مبلغ ۶ میلیون ریال از حساب وی برداشته شده است موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: فردی که اقدام به برداشت پول از حساب کرده بود را شناسایی و دستگیر شد و با بررسی های بیشتر در همین رابطه مشخص شد فردی که دستگیر شده سارق نبوده و سارق شخص دیگری بوده که با مراجعه به این فرد با ترفند خاصی درخواست کمک و برداشت پول از وی کرده است.

وی در ادامه گفت: در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد و مدارک سرقت شده نیز به شاکی تحویل داده شد.

کشف زمین خواری میلیاردی در اسفراین

فرمانده انتظامی استان گفت: زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف و عامل آن نیز دراین استان دستگیر شد.

سردار علیرضا مظاهری گفت: در این رابطه یک نفر عاملین زمین‌خواری دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

تخریب ۷ پاتوق معتادان در شیروان

فرمانده انتظامی شیروان گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی هفت پاتوق را تخریب ۱۱۲ چند معتاد متجاهر را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ مسعود وحیدی گفت: تعداد پنچ نفر از معتادان متجاهر دستگیر شده به کمپ ترک احتیاط و یک نفر به مراجع قضایی معرفی و مابقی با دریافت تعهد از آنها آزاد شدند.

وی در ادامه افزود: تعداد چهار باب منزل نیز در اجرای این طرح به علت فروش مواد مخدر پلمب و ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت نیز راهی پارکینگ شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند