دبیر شورای الگوی اسلامی ایرانی: الگوی جدید زیارت نیاز داریم


دبیر شورای الگوی اسلامی ایرانی: الگوی جدید زیارت نیاز داریم

کاشان- ایرنا- دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت از ارایه الگوی جدید زیارت در کشور خبر داد و گفت: آنچه که در روایت‌ها به عنوان توصیه اصلی آمده، آن است که زائر به معرفت نصرت امام (ع) برسد؛ بنابر این به طور قطع در جمهوری اسلامی که ام‌القراست، به طراحی یک الگوی جدید زیارت نیاز داریم.

حجت‌الاسلام علی کشوری روز سه‌شنبه در حاشیه نشست طبقه‌بندی فقهی علوم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، نزدیک به ۲۵ میلیون نفر زائر سالانه به مشهد مقدس سفر می‌کنند که خدمات خادمان و مسئولان آستان قدس رضوی به آنها ناقص و در واقع خدماتی ارایه شده بر مبنای توسعه محبت زائر به امام (ع) است.

وی افزود: مجموعه برنامه‌هایی در الگوی جدید زیارت تعریف شده است که زائر پس از زیارت، مفهوم نصرت امام (ع) را درک کند و اینکه زائر چگونه امام را یاری کند، در حالی که هم اکنون زیارت‌ها توسعه محبت است که در روایت‌ها مدح آن شده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت تاکید کرد: اصل زیارت از گذشته تا کنون میان شیعیان یک فرهنگ با فایده‌های زیادی بوده که مهم‌ترین آن، ایجاد آرامش و رفع حوائج فردی زائر است.

وی اضافه کرد: ضمن تایید و تاکید بر فایده‌های فعلی در الگوی زیارت جدید، ۱۵ اقدام نیز پیش‌بینی شده که اگر به صورت جدی پیگیری شوند، زائر فهم و درکش از نصرت و یاری رساندن به امام (ع) ارتقا پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام کشوری، برگزاری جشنواره غذایی رضوی را از جمله این اقدام‌ها برشمرد و اظهار داشت: به علت موقعیت حرم حضرت امام رضا (ع)، این جشنواره قابلیت جهانی شدن نیز دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد مورد تاکید قرار گرفتن تاثیر غذا بر اخلاق در این جشنواره ادامه داد: برگزاری منظم چنین رویدادی کمک می‌کند از ظرفیت غذا برای توسعه اخلاق بهره‌برداری کرد، زیرا با توسعه اخلاق زمینه نصرت و امداد امام (ع) فراهم می‌شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، معرفی نصرت‌های افراد خاص به امام در طول تاریخ و برگزاری نمایشگاهی از این اقدام‌ها در حرم رضوی را از دیگر برنامه‌های الگوی جدید زیارت برشمرد.

وی اظهار داشت: نوشتن کتاب، موقوفه و تسهیل ازدواج را که باید به صورت تجمعی در قالب برپایی نمایشگاه در اختیار همه زائران قرار گیرد، می‌تواند الهام‌بخش نصرت‌های مشابه باشد.

نشست طبقه‌بندی فقهی علوم با حضور دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت، نماینده ولی‌فقیه در شهرستان و جمعی از استادان بسیجی دانشگاهی در دانشکده فنی شهید رجایی کاشان برگزار شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا