ریزش شاخص بورس ادامه دارد/پیش بینی بورس فردا 9 مهرماه


شاخص بورس که در دقایق نخستین معاملات روندی نسبتا صعودی داشت ناگهان کاهش یافت و حتی به عدد یک میلیون و 483 هزار واحد رسید اما از شدت کاهش آن کاسته شد و در نهایت معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل در رقم یک میلیون و 497 هزار واحد ایستاده بود اما باید گفت کاهش 23 هزار واحدی شاخص بورس باعث شد این شاخص به کانال یک میلیون و 400 هزار...

به گزارش سایت طلا ،بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (سه شنبه 8 مهرماه) با ریزش 23 هزار و 28 واحد به رقم یک میلیون و 492 هزار و 901 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش 3863 واحد به رقم 398 هزار و 399 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 606 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 9.5 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 986 هزار نوبت معامله و به ارزش 8 هزار و 683 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس در روز جاری را که به 4 هزار و 792 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، امروز معامله گران بیش از 13.3 هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس داد و ستد کردند که کارشناسان می‌گویند معامله گران حرفه‌ای در شرایط ریزش بازار اقدام به خرید سهام ارزنده می‌کنند.

گرچه این روزها شاخص کل بورس مرتب رو به کاهش و ریزش است، در عین حال برخی کارشناسان معتقدند در وضعیت کنونی بازار هم سهام ارزنده پیدا می‌شود و افراد حرفه‌ای اتفاقا در شرایط ریزش بازار اقدام به خرید سهام می‌کنند، بنابراین مردم باید دقت کنند، از پول‌های پس‌انداز خود در بورس استفاده کنند که نیاز فوری ندارند تا مجبور نشوند در شرایط افت شاخص بازار سهام خود را با ضرر بفروشند. بلکه بتوانند صبر کنند تا سهام آنها به سودآوری برسد.

همچنین کارشناسان معتقدند دولت باید در مرحله گذار بورس از یک بازار کوچک و سنتی به یک بازار مردمی قوانین مرتبط با آن را وضع کند که علاوه بر حفظ منافع اشخاص حقیقی منافع اشخاص حقوقی را که امروز به یک بازیگر اصلی بورس تبدیل شده‌اند را در نظر بگیرد و اجازه ندهد با نوسان بیش از حد پول‌ها از بورس خارج شده و وارد بازارهای موازی مانند مسکن یا ارز و طلا شود.

امروز همه شاخص‌های بورس کاهشی بوده به گونه‌ای که شاخص کل بورس 1.5 درصد نسبت به روز قبل افت کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.52 درصد کاهش یافت.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 96 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 1.8 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.4 درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس فقط 16 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد تاپیکو به تنهایی بیشترین اثر افزایش در شاخص کل بورس را داشت و نمادهای ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

امروز نمادهای بانک ملت، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، ملی مس ایران، تأمین سرمایه امین و بانک تجارت، از نمادهای پربیننده بورسی بودند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۰۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۴۵۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد ۳۰۵ هزار برگه سهم به ارزش ۴۷ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون (مارون)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد مرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، بهمن دیزل (خدیزل)، توکاریل (توریل)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، بانک دی (دی)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فرابورس ایران (فرابورس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

ریزش شاخص بورس ادامه دارد/پیش بینی بورس فردا  9 مهرماه

پیش بینی بورس فردا 9 مهرماه

جو هیجانی بازار امروز با شروع حمایت‌ حقوقی‌ها کمی بهبود پیدا کرد و خود سهامداران حقیقی هم امروز در خرید سهم‌های بنیادین مشارکت داشتند.

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: پول‌های خارج شده و سهم‌های در صف فروش فقط زمانی به بازار سهام بازمی‌گردند که بازیگردان‌های هر سهم شروع به خرید و حمایت از سهم کنند.

جو هیجانی امروز بعد از حمایت شدن بازار از سوی حقوقی‌ها آرام گرفت و شروع به خرید در کف قیمتی کرد، در برخی نمادها مانند کاوه نیز حقوقی فروش می‌کرد و حقیقی سهام را می‌خریدند.

این کارشناس در رابطه با بازار فردا و آینده گفت: در آینده نزدیک گزارش‌های شش ماهه می‌تواند تاثیر خوبی بر بازار سهام داشته باشد، اما بازار سهام باید کف قیمتی خودش را پیدا کند و از آنها شروع به رشد کند. به نظر می‌رسد بازار فردا با بازیگردانی شرکت‌ها از لحاظ عرضه و تقاضا بازاری متعادل خواهد بود.

وی در پایان گفت: حمایت از بازار صرفا نباید از سهم‌های شاخص‌ساز و بزرگ باشد، بلکه باید از شرکت‌های کوچک نیز حمایت شود تا کلیت بازار متعادل مثبت باشد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

این آبمیوه ها را بنوشید تا با قوی کردن سیستم ایمنی خود دیگر نگران سرما نباشید | 48.5 هزار آیا باورتان می شود که تخمه کدو تا این حد مفید باشد؟ | 152.4 هزار تا این خبر را نخوانده اید ماکارونی نخورید | 164.7 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 56.5 هزار سه راه ساده که با آن ها می توانید از طریق گوگل پول درآورید | 21.2 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی