بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای ساخت محور بجنورد- جنگل گلستان هزینه شد


بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای ساخت محور بجنورد- جنگل گلستان هزینه شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه 2 هزار و 450 میلیارد ریال هزینه شده است که تکمیل آن نیازمند چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار است.

محسن محمدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان در سفر کاروان دولت به استان ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، اما این میزان اعتبار پاسخگو نیست.

وی تصریح کرد: با افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت ها، اعتبار مزبور کافی نیست در این زمینه خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه هستیم.

محمدی تصریح کرد: ۹۰ درصد از اعتبارات مصوب سفر دولت مربوط به ۲ پروژه عمرانی حوزه وزارت راه و شهرسازی است آن وزارتخانه تعهد کرده بود اعتبار مورد نیاز را اگر سازمان برنامه و بودجه بدهد، جذب کند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی افزود: این پروژه قرار است تا سال ۱۴۰۰ تمام شود اما با توجه به افزایش قیمت ها، گرانی مصالح هزینه تمام شده کار بالا رفته است، بعید است با این روند، کار در موعد اتمام برسد.

بر اساس این گزارش، پروژه چهارخطه کردن محور بجنورد- جنگل گلستان ۱۴۳ کیلومتر طول دارد که با احتساب ۲۰ کیلومتر کنارگذر بجنورد، طول آن به ۱۶۳ کیلومتر می رسد، اکنون ۸۰ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده و ۶۳ کیلومتر نیز در دست اجرا است.

پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد-جنگل گلستان ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بخشی از این محور به طول ۱۰ کیلومتر آماده آسفالت است.

باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- بجنورد- قوچان، بخشی از دالان سراسری شرق به غرب در شمال کشور است که کل این محور ۵۳۲ کیلومتر طول دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در