94 متقاضی تسهیلات صنایع دستی به بانک‌های بوشهر معرفی شدند


94 متقاضی تسهیلات صنایع دستی به بانک‌های بوشهر معرفی شدند

بوشهر-ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گدشگری استان بوشهر گفت: در 6 ماه نخست سال جاری، 94 پرونده درخواست تسهیلات در حوزه صنایع دستی تکمیل و برای پرداخت به بانک‌های عامل در این استان معرفی شدند.

لیلا ابراهیمی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مجموع این تسهیلات ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است و در زمینه صنایع دستی روستایی و عشایری، پشتیبان و مستقل اعطا می‌شود.

وی افزود: در نیمه نخست امسال سه نمایشگاه در زمینه زیورآلات سنتی، صنایع دستی دریایی و نمایشگاه ۱۷ اثر نشان ملی در بوشهر برگزار و فروشگاه مجازی گالری صنایع دستی استان نیز راه اندازی شد.

رحیمی با اشاره به احیا و باز زنده سازی رشته گلیم بافی روستای گنخک، بیان کرد: بررسی و مطالعات میدانی در رشته بادله دوزی کنگان نیز آغاز شده‌است و تلاش می‌شود با جمع‌آوری اطلاعات دقیق بار دیگر این رشته فراموش شده در استان بوشهر فعال شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و کدشگری استان بوشهر بر اهمیت مستند سازی تولید بومی صنایع دستی این استان تاکید و عنوان کرد: در این بازه زمانی با برگزاری آموزش کوتاه مدت، ۸۸ نفر در این زمینه آموزش دیدند و در کنار این آموزش برای ۳۶ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ پروانه تولید انفرادی صنایع دستی در استان بوشهر صادر و ۳۷ پروانه نیز تمدید شدهاست و ۱۵ نفر نیز کارت شناسایی تولید دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !