یک هزار و 500 واحد مسکونی برای خانواده شهدا در استان اردبیل احداث می‎‌شود


یک هزار و 500 واحد مسکونی برای خانواده شهدا در استان اردبیل احداث می‎‌شود

اردبیل - ایرنا - طی موافقتنامه‌ای بین بنیاد شهید و ایثاگران و استانداری اردبیل یک هزار و 500 واحد مسکونی برای خانواده‌های شهدا و ایثاگران در این استان احداث می‌شود.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه در آیین امضای این تفاهمنامه در اردبیل گفت: بر اساس این تفاهمنامه زمین مورد نیاز برای احداث هزار ۵۰۰ واحد مسکن برای خانواده های شهدا و ایثارگران استان تامین و نیز زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به ساماندهی گلزار شهدا افزود: همچنین بر اساس این تفاهمنامه مزار ۶۵۰ شهدای استان اردبیل ساماندهی خواهد شد و با این اقدام ساماندهی مزار شهدای این استان به اتمام خواهد رسید.

اوحدی از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر نحوه اجرای این تفاهمنامه خبر داد و اظهار داشت: همه دستگاهها باید همکاری لازم برای اجرایی شدن این تفاهمنامه را داشته باشند تا شرمنده خانواده های عزیز شهدا و ایثارگران نباشیم.

وی بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفا یک دستگاه دولتی نیست بلکه متعلق به همه آحاد مردم است چرا که بفرموده امام "خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران خدمت به رسول اکرم (ص) می باشد".

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همه مدیون و بدهکار شهدا هستیم، اضافه کرد: شهدای گرانقدر به درجه ای از رشد و کمال رسیده اند که موفق شدند راه درست و خدایی را انتخاب کنند که شکست در آن معنایی ندارد.

اوحدی ادامه داد: راه درست و خدایی و ائمه اطهار (ع) با اینکه در ظاهر سخت و دشوار است اما باطن این راه شیرین و گوارا است و برای همین شهدای گرانسنگ با آگاهی و شناخت کامل شربت شیرین شهادت را نوشیدند.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار علیه کشورمان گفت: با هدایت های مدبرانه رهبر معظم انقلاب و تاسی از آرمانهای شهدا بدون شک پیروز میدان ملت بزرگ ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه اردبیل شهر حسینی است، گفت: هر جا نامی از اردبیل به میان می آید دلها متوجه علمدار کربلا حضرت عباس (ع) می شود چرا که همه می دانند مردمان غیور و غیرتمند این سرزمین چقدر عشق و علاقه به سقای کربلا دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل هم گفت: خدمت به خانواده های شهدا و ایثارگران در واقع زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

بهروز ندایی افزود: امروز ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و از خود گذشتگی ایثارگران و رزمندگان است و همه باید قدردان زحمات این عزیزان بوده و در خدمت به آنها نهایت تلاش خود را بکنیم.

وی اظهار داشت: اگر امروز ایران اسلامی در بحث کرونا با وجود تحریم های همه جانبه عملکردی همتراز و یا بهتر از کشورهای پیشرفته دارد به علت اتکا و باور بر داشته های درونی و جوانان کشور است که شهدا در دوران دفاع مقدس به ما یاد دادند.

سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه خود به استان اردبیل در ابتدا با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا با سه تن از خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان اردبیل دیدار کرد.

دیدار با آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و حضور در جلسه انعقاد سه تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری و بنیاد شهید استان اردبیل برای ساماندهی گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی، تامین مسکن و اشتغال ایثارگران از جمله دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان اردبیل بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...