اثر چندین ساله همه گیری کووید 19 بر بهداشت و درمان انگلیس


اثر چندین ساله همه گیری کووید 19 بر بهداشت و درمان انگلیس

خبرگزاری آریا- مدیران نظام بهداشت و درمان انگلیس به دولت این کشور هشدار دادند اثر همه گیری ویروس کرونا بر بخش بهداشت و درمان، سال‌ها ادامه خواهد یافت و به همین علت، لازم است به فکر مدیریت انتطارات مردمی باشد.

اثر چندین ساله همه گیری کووید 19 بر بهداشت و درمان انگلیس
خبرگزاری آریا- مدیران نظام بهداشت و درمان انگلیس به دولت این کشور هشدار دادند اثر همه گیری ویروس کرونا بر بخش بهداشت و درمان، سال‌ها ادامه خواهد یافت و به همین علت، لازم است به فکر "مدیریت انتطارات مردمی" باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیران نظام بهداشت و درمان انگلیس از دولت این کشور خواسته اند با مردم صادق باشد و اعلام کند که بیماران در این کشور، به علت همه گیری ویروس کرونا و مختل شدن بسیاری از خدمات معمول، سال‌ها با پیامد‌های این همه گیری روبرو خواهند شد و صف انتطار برای درمان در درمانگاه‌ها و بیمارستان ها، طولانی‌تر از قبل خواهد شد.
به گفته مدیران نظام بهداشت و درمان انگلیس، نظام بهداشت و درمان این کشور اکنون با بد اقبالی با 3 فشار همزمان روبروست که شامل فشار همه گیری کووید 19 و در نتیجه افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان ها، صف طولانی بیمارانی که در فصل بهار به علت همه گیری، درمانشان عقب افتاد و تلاش به منظور باز گرداندن شرایط کار به وضعیت عادی می‌شود و مواجه شدن با بیماری‌های فصل سرما از دیگر عوامل فشار بر سازمان بهداشت و درمان است.
روزنامه گاردین در این باره نوشت به مدیران بیمارستان‌های انگلیس اعلام شده است خدمات کامل به بیماران غیر کرونایی، از جمله مبتلایان به سرطان و نیز افراد نیازمند به اعمال جراحی را تا ماه اکتبر، 10 مهر ماه، از سر گیرند، اما کنفدراسیون بهداشت و درمان (NHS Confederation) انگلیس، در نامه‌ای که امروز سه شنبه منتشر شد، این هدف را غیر واقعی نامید. در نامه این کنفدراسیون آمده است:" در ماه‌های اخیر نظام بهداشت و درمان تلاش به منظور رسیدن به سطح فعالیت پیش از همه گیری، موفقیت‌هایی به دست آورد اگرچه، اثر همه گیری بر ظرفیت کاری این نهاد، احتمالا سال‌ها طول خواهد داشت.
گاردین نوشت 74 درصد از 252 مدیر ارشد، مدیران بخش‌ها و پزشکان ارشد شاغل در نظام بهداشت و درمان انگلیس آمده است دستیابی به هدف اعلام شده دولت، بعید است. این افراد به دولت هشدار دادند با مدیریت توقعات مردمی، درباره آنچه که ممکن است، سخن بگوید به ویژه آن که بیمارستان‌ها هنوز با صف طولانی بیماران فصل بهار روبرویند.
به نوشته گاردین، لغو آزمایش‌های تشخیصی و درمان بیماران در دوران تعطیلی سراسری در انگلیس شمار بیمارانی را که بیش از یک سال است منتظر درمانند به حد نصاب جدیدی رساند که این موضوع به ویژه درباره بیماران نیازمند عمل جراحی که نباید بیش از 18 هفته معطل بمانند، حیاتی است.
مدیران بیمارستان‌ها در انگلیس می‌گویند با این که روال کار‌ها به سمت عادی پیش می‌رود، اکنون کارکنان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند، روپوش‌ها و وسایل حفاظت فردی را در اتاق‌های عمل استفاده کنند، کمبود نیروی انسانی نیز ادامه دارد و بدین ترتیب، شمار اعمال جراحی نمی‌تواند به میزان پیش از کرونا برسد. این مدیران همچنین گفته اند به علت بالا رفتن هزینه‌های مربوط به بهداشت و درمان در انگلیس به علت همه گیری، از جمله حدود 20 درصد افزایش برای بهداشت روانی، وزارت بهداشت و درمان انگلیس به دستکم 20.5 میلیارد پوند بودجه اضافه نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...