طرز تهیه آسان مرغ هندی کره ای با ادویه ماسالا


طرز تهیه آسان مرغ هندی کره ای با ادویه ماسالا

اگر از علاقه‌مندان به گوشت مرغ هستید ولی از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، مرغ هندی کره‌ ای با ادویه ماسالا یکی از غذاهای لذیذ و ساده‌ای است که در کمتر از یک ساعت می‌توانید با مرغ تهیه کنید.

طرز تهیه آسان مرغ هندی کره ای با ادویه ماسالا

این غذا با وجود رب گوجه‌ فرنگی، ادویه ماسالا و کره، عطر و طعمی بی‌نظیر دارد و به خاطر استفاده از کره بادام هندی، متفاوت از سایر غذاهایی است که تا به حال امتحان کرده‌اید. این غذا را می‌توانید همراه با برنج و اسفناج سرو کنید و از خوردن غذایی کامل و غنی لذت ببرید. این غذا به خاطر اینکه هم سبزیجات دارد، هم غلات و هم انواع پروتئین و مغزها، غذایی بسیار کامل است که همه نیازهای تغذیه‌ای شما را تامین می‌کند.

در ادامه همراه باشید تا طرز تهیه مرغ هندی کره ای با ادویه ماسالا را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

کره ۲۵ گرم
پیاز یک عدد
سینه مرغ چهار عدد
ادویه ماسالا دو قاشق غذاخوری
سیر سه حبه
زنجبیل یک قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۵۰۰ گرم
کره بادام هندی دو قاشق غذاخوری
خامه ۵۰ میلی‌لیتر
جعفری خرد شده یک مشت
برنج پخته به مقدار لازم
اسفناج به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

پیازها را خرد کنید. کره را در ماهیتابه‌ای بزرگ بریزید و برای ۵ دقیقه روی دمای ملایم، پیاز را سرخ کنید تا جایی که نرم و سبک شود.

مرحله دوم

سینه مرغ را در ابعاد کوچک‌تر (مثلا اندازه‌ای که مرغ را برای جوجه‌کباب آماده می‌کنید) خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. تا زمانی که رنگ مرغ‌ها طلایی شود، آن را در ماهیتابه سرخ کنید. زنجبیل را رنده و سیر را خرد کنید و همراه با ادویه ماسالا و رب گوجه فرنگی به بقیه مواد اضافه کنید. تابه را بدون در، روی حرارت بگذارید و اجازه دهید که برای مدت ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله سوم

بعد از اینکه مواد به خوبی همراه با هم جوشید و یک‌دست شد، خامه و کره بادام هندی را به آن اضافه کنید. غذا را می‌توانید مطابق با ذائقه خود با نمک و فلفل یا هر ادویه و طعم‌دهنده دیگری که دوست دارید، طعم‌دار کنید. کمی جعفری خرد کنید و برای تزیین روی غذا بریزید.

مرحله چهارم

این غذا را می‌توانید همراه با برنج دم کرده یا اسفناج تفت داده شده سرو کنید. برای تهیه اسفناج تفت داده شده، اسفناج را بشویید و خشک کنید و آن را در مقداری کره همراه با طعم دهنده مورد علاقه خود، تفت دهید.

نکته

در این غذا می‌توانید کره بادام زمینی را با کره بادام هندی جایگزین کنید ولی عطر و طعم نهایی غذا، متفاوت خواهد بود.

منبع: کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید