هواشناسی بوشهر: خلیج فارس مواج می‌شود


هواشناسی بوشهر: خلیج فارس مواج می‌شود

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌‍دهد از روزهای چهارشنبه و پنج‏شنبه هفته جاری خلیج فارس مواج است و در این ارتباط دریانوردان مراقب باشند.

پیام مساعدی روز سه‏‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین از امروز تا پایان هفته جهت وزش باد به طور غالب جنوبی و در ساعت‏‌هایی از روز بویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بر سرعت این جریانات افزوده شده و در پی آن سواحل استان و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مدت احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی توام با رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای و رگبار خفیف و پراکنده باران روی دریا و سواحل استان و برخی نقاط مرتفع شرقی و جنوبی استان بوشهر دور از انتظار نیست.

مساعدی ادامه داد: با وزش باد شدید و گاهی وزش تندباد لحظه‌‎ای و افزایش ارتفاع موج از امروز تا اوایل روز جمعه روی دریا احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی و رعد و برق و رگبار خفیف و پراکنده باران پیش بینی می‏‌شود.

وی گفت: در سواحل و فراساحل استان بوشهر ارتفاع موج خلیج فارس یک تا یک و نیم متر همراه با احتمال اختلال در ترددهای دریایی پیش بینی می‎شود.

مساعدی توصیه کرد: در این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با تندبادهای لحظه‌ای و خطرات احتمالی داشته باشند.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت آینده جهت وزش باد در استان بوشهر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و به صورت لحظه‌ای بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌‏شود.

مساعدی گفت: در این مدت ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای در فراساحل گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۲۰ دقیقه بامداد، مد اول ۰۶:۱۵ بامداد، جزر دوم ۱۳:۲۷ و مد دوم ۱۹:۲۸ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !