فعالان صنایع دریایی استان بوشهر از صندوق توسعه تسهیلات دریافت کنند


فعالان صنایع دریایی استان بوشهر از صندوق توسعه تسهیلات دریافت کنند

گناوه - ایرنا - نماینده صندوق توسعه دریایی در استان بوشهر گفت: فعالان صنایع دریایی این استان می‌توانند از مزایای مناسب این صندوق تسهیلات دریافت کنند.

احمد روغنی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: سقف تسهیلات که اعتبار آن توسط دولت تامین می‌شود، در بخش کم بهره با ۲ تا ۴ درصد حدود سه میلیارد ریال و با بهره بالا به شرایط مختلف بستگی دارد.

وی اظهارداشت: همچنین سقف تسهیلات درنظرگرفته شده در زمینه ساخت شناور برای افراد حقیقی که باید طرح ارایه دهند، حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است و به افراد حقوقی(شرکت‌‍ها) ۲۰۰ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

روغنی گفت: سود تسهیلات با بهره بالا ۱۸ درصد ‌است که بعد از تائید فنی طرح به بانک ارجاع داده می‌شود و پس از محرزشدن فعالیت آنها در چارچوب صنایع دریایی، یارانه دولتی شامل آن خواهد شد.

وی ادامه داد: درخواست‌های متقاضیان تسهیلات با بهره پایین ۲ تا ۴ درصد پس از تصویب در صندوق توسعه دریایی اختصاص و به حساب مجری کار پرداخت می‌شود.

نماینده صندوق توسعه دریایی در استان بوشهر گفت: طبق قانون فقط شناورهای باری، مسافربری، گردشگری و صیادی فایبرگلاس و فلزی مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: صندوق توسعه دریایی براساس قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۸۷ به عنوان نهادمالی تخصصی و بازوی دولت در توسعه این صنایع به عنوان یکی از صنایع راهبردی در اواخر سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

روغنی گفت: این صندوق به عنوان موتور محرک صنایع دریایی کشور و رابطی بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا از طریق انجام مطالعات توسعه‌ای، سرمایه‌گذاری و اعمال انواع حمایت‌های هدف‌دار، زمینه رشد و گسترش روزافزون این صنایع را در کشور فراهم کند.

وی افزود: باتوجه به اینکه هدف‌گذاری صندوق انجام طرح و پروژه‌های دریایی با روش و فرآیندهای تسهیل شده و استاندارد است، براین اساس ساماندهی سازوکارهای لازم برای حمایت اصولی و ارایه خدمات مورد نظر صنایع دریایی با زمان و هزینه مناسب، مدیریت صحیح و جذب منابع از داخل و خارج از کشور با توجه به سیاست‌های کلان صندوق مبنی بر گسترش سبد محصولات نسبت به طراحی، بهینه‌سازی و ارایه محصولات است.

نماینده صندوق توسعه دریایی در استان بوشهر اظهارداشت: این محصولات در زمینه ساخت و تعمیرات و تکمیل شناور، اعطای کارمزد صدور ضمانت نامه، خدمات صدور ضمانت نامه، یارانه سود تسهیلات، توسعه کارگاه، قرضالحسنه کارآفرینی و سرمایه در گردش تسهیلات با بهره کم و بالا اعطا می‌شود.
وی بیان کرد: چشم‌انداز صندوق در افق ۱۴۰۴ به عنوان مرجعی برای تبدیل ظرفیت‌های دریایی کشور به منافع ملی پایدار ‌است.

روغنی گفت: صندوق توسعه دریایی در هفت نقطه ساحلی کشور و در مراکز استان‌ها نمایندگی دارند که میز خدمت این صندوق در استان بوشهر در اداره کل صنعت، معدن و تجارت در خیابان باغ زهرا مستقر است و متقاضیان برای دریافت تسهیلات درنظرگرفته شده می‌توانند مراجعه کنند.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و دارای بیش از یک هزار فروند شناور باری فعال از نوع چوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق