بیش از 2 هزار طلبه در منطقه کاشان فعال هستند


بیش از 2 هزار طلبه در منطقه کاشان فعال هستند

کاشان- ایرنا- مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان گفت: پنج هزار و 729 نفر طلبه در این منطقه داریم که در حال حاضر 2 هزار و 200 نفر از آنها فعال و یک هزار و 932 نفر غیرفعال هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام میثم یوسفی روز سه‌شنبه در دیدار فرماندار ویژه کاشان افزود: ۱۹ حوزه علمیه شامل کاشان، نطنز، قمصر، برزک و نراق در مجموع زیر پوشش قرار دارد که برای برادران شامل هشت مرکز در کاشان و پنج مرکز در شهرستان‌های تابعه و برای خواهران نیز سه مرکز در کاشان و سه مرکز در شهرستان‌های تابعه است.

وی بیان کرد: کاشان جزو شهرستان‌هایی است که به طور اختصاصی مرکز خدمات جامع دارد و اصفهان تنها استانی است که در آن ۲ مرکز خدمات حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان با اشاره به تلاش‌ها برای ارتقای خدمات آموزشی اظهار داشت: طلبه‌ها در حوزه‌های علمیه مراکز استان‌ها می‌توانند در چهار سطح به تحصیل بپردازند اما پیش‌تر در کاشان تا سطح سه داشتیم که چندی پیش مجوز سطح چهار هم گرفته شد.

وی با اشاره به ارایه ۷۴ خدمت گوناگون آموزشی منجر به اشتغال‌زایی، رفاهی، تفریحی، زیارتی و سلامت منجمله ساخت ۷۶ واحد مسکن در قالب چهار بلوک به مساحت ۱۱ هزار مترمربع برای طلاب منطقه اضافه کرد: زمینی را هم برای ساخت مسکن در بیدگل گرفتیم و در آران نیز برای گرفتن زمین در حال رایزنی هستیم که البته بر اساس ابلاغ صورت گرفته به دلیل نوسان قیمت‌ها تا زمان ثبات نسبی بازار اقدامی نمی‌شود.

یوسفی با اشاره به ۷۰۰ باب مسجد منطقه شامل ۵۸۰ مسجد فعال و ۱۲۰ مسجد غیر فعال یادآور شد: ۲۶۰ مسجد در نقاط شهری و ۳۴۰ مسجد در نقاط روستایی فعالیت دارند.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این دیدار گفت: با توجه به حجم کار، خدمات و اعتمادی که صورت گرفته نشان می‌دهد در منطقه کار به خوبی پیش رفته است و ما وظیفه داریم در کنار این مرکز باشیم.

علی‌اکبر مرتضایی افزود: کاری که برای خانواده بزرگ طلاب منطقه کاشان از بچه‌های کوچک تا خانواده طلاب متوفی که به نوعی تحت حمایت هستند، انجام شده است می‌تواند الگویی برای سایر مدیران در برنامه‌ریزی باشد.

وی بیان کرد: طلاب در جامعه با همه سختی‌هایی که وجود دارد، جزو قشرهای کم‌برخوردار و مظلوم به شمار می‌روند و ارایه خدمات و برگرداندن روحیه و نشاط و امید به آنها با وجود فشارها و محدودیت‌هایی که به واسطه جایگاه و اعتقاداتشان روبه‌رو هستند، اهمیت ویژه‌ای دارد.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به خدمات ارایه شده به خانواده‌ها از نظر آموزشی و تفریحی گفت: خدماتی با وجود بضاعت اندک صورت گرفته است اما شرایط نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

دستور تشکیل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه منطقه کاشان در سال ۱۳۷۰ از سوی مقام معظم رهبری صادر، ۱۳۷۲ تشکیل و در نهایت سال ۷۴ ثبت رسمی شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟