مشکل آتش‌نشانان اصفهان در حال پیگیری است


مشکل آتش‌نشانان اصفهان در حال پیگیری است

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اصفهان گفت: روز گذشته جمعی از آتش‌نشان‌های مقابل استانداری استان تجمع داشتند که مشکلاتشان با ریزنی‌های انجام شده در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، آتشپاد محسن گلابی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشکل این افراد دریافت حقوق نیست و تمامی حقوق کارکنان در موعد مقرر پرداخت شده است.
وی ادامه داد: البته در خواست این بخش از کارکنان دریافت سایر حقوق و مزایای قانونی است زیرا تفاوت‌هایی در فیش حقوقی بین برخی کارکنان آتش‌نشانی اصفهان و سایر شهرها وجود دارد و از سوی دیگر برخی از این افراد تقاضا دارند که تبدیل وضعیت آنها از شرکتی به رسمی اعمال شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و بررسی‌های مختلفی صورت گرفت تا براساس قوانین موجود تطابق‌هایی صورت گیرد که حل نهایی آن نیازمند مجوز مجلس است ولی در مجموع میزان حقوق کارکنان آتش‌نشانی پایین است.
وی اظهارکرد: روز گذشته در جلسه‌ با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان مقرر شد با محوریت دفتر امور شهری کمیته ای تشکیل و همه این مسائل با بررسی بخشنامه‌ها و فرمول‌ها برای ارتقای حقوق این دست از کارکنان پیگیری شود.
گلابی تصریح کرد: البته در خصوص تبدیل وضعیت افراد، مساله منوط به نظر مجلس است ولی در این زمینه پیشنهادی از سوی اصفهان ارائه شده است و از آن طریق نیز حل مشکل این بخش از کارکنان دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه اعماق زمین تا مرتفع‌ترین قله‌ها جولانگاه ماموریت آتش نشانان است، افزود: میانگین حضور نیروهای آتش نشانی در حادثه در سال گذشته چهار دقیقه و ۲۲ ثانیه و در ۶ ماهه اول سال جاری این‌میزان به سه دقیقه و ۵۳ ثانیه رسیده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: آمارها حاکی است در یک سال منتهی به مهر ۱۳۹۹،در مجموع ۱۰ هزار و ۱۴۰ عملیات امداد، نجات و اطفای حریق توسط این سازمان انجام شد که از این تعداد چهار هزار و ۲۴۸ مورد حریق و پنج هزار و ۸۹۲ مورد حادثه بوده است.
وی اظهارکرد: روزانه به طور متوسط یک هزار و ۱۴۸ تماس با خطوط ۱۳۶ برقرار می‌شود که حدود ۸۷ درصد آن مزاحمت تلفنی و بیش از ۵۰ درصد این مزاحمت‌ها از طریق تلفن‌های عمومی است.
گلابی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ شهروند گرفتار نجات پیدا کردند که از این تعداد قریب ۲ هزار نفر زن و دست کم ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مرد بودند.
وی اضافه کرد: از مجموع نجات‌یافتگان ۴۱ درصد مربوط به جوانان و ۲۱ درصد مربوط به کودکان و نوزادان بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه فراوان‌ترین حریق‌ها و حوادث در تابستان بوقوع پیوست، گفت: تابستان امسال سه‌هزار ۸۹ حادثه و حریق داشت که از این تعداد یک‌هزار و ۱۰۹ مورد مربوط به تیرماه گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه گذشته شاهد کاهش ۲۷ درصدی حوادث مربوط به کودکان، کاهش ۱۰ درصدی آمار تصادفات رانندگی، کاهش ۱۵ درصدی حریق وسائل نقلیه، کاهش ۹ درصدی حریق منزل، کاهش ۳۵ درصدی حوادث مربوط به آسانسور، افزایش ۱۸ درصدی رویت مار و در مجموع کاهش ۲ درصدی کل آمار حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.
گلابی اظهارکرد: سال گذشته ۲۰۰ نفر جذب سازمان شدند که از این تعداد ۱۰۶ نفر پس از اتمام آموزش‌ها راهی ایستگاه‌ها و بقیه در حال طی آموزش هستند و امسال به دنبال دریافت مجوزهای لازم برای جذب ۴۶۵ نیروی جدید هستیم.
وی با بیان اینکه تقویت ناوگان موتوری سازمان آتش نشانی در دستور کار است، افزود: در این راستا هشت دستگاه شاسی اسکانیا، ۲۰ دستگاه ایسوزو، ۶ دستگاه موتور سیکلت تریل، چهار دستگاه پژو، یک دستگاه اتوبوس جهت فرماندهی سیار خریداری شد و مناقصه خرید ۱۰ دستگاه خودروی تویوتا برگزار شده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در زمان حاضر ۲۵ ایستگاه اتش‌نشانی در اصفهان فعال است، افزود: تلاش ما برای افق ۱۴۰۴ رسیدن به ۴۰ ایستگاه و اکنون ۱۳ پروژه اجرایی از جمله چهار پروژه با پیشرفت ۴۵ درصد در حال اجراست‌.
وی با اشاره به وضعیت بد برخی بازارهای اصفهان گفت: ۲ سال است که شبانه‌روزی ایمنی بازار را دنبال می‌کنیم و دادستان اصفهان ما را بسیار یاری کرده است ولی به وضع مطلوب نرسیده‌ایم.
گلابی گفت: وجود پارچه و مواد قابل اشتعال، قدمت ساخت و برخی مولفه‌های دیگر وضعیت نامناسبی برای برحق مجتمع‌های تجاری از جمله ایفل، جعفری، پارسیان و مرکز توزیع نشریات و مطبوعات اصفهان بوجود آورده است.

وی افزود: البته ما تذکرات را داده‌ایم و حتی حکم پلمپ برخی مجتمع‌های تجاری دریافت شد ولی در زمانی که همه با مشکلات اقتصادی و کرونا مواجه هستند و معیشت جامعه با مشکلاتی مواجه هست امکان اعمال آن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر