زنگ خطر افزایش بیماران بدحال کرونایی در اصفهان را باید جدی گرفت


زنگ خطر افزایش بیماران بدحال کرونایی در اصفهان را باید جدی گرفت

اصفهان- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در این استان به 260 نفر رسید که زنگ خطری برای افزایش مرگ و میرها در 2 هفته آینده است.

تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا تا یک ماه گذشته کمتر از ۲۰۰ نفر بود اما با شتاب گرفتن سرعت ابتلا به این بیماری در یک ماه اخیر، تعداد بیماران بدحال نیز افزایش یافت و به بیش از ۲۰۰ نفر رسید.

آرش نجیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بالا رفتن تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها را دارند این خطر را گوشزد می‌کند که ممکن است در یک یا ۲ هفته آینده با افزایش یک و نیم تا ۲ برابری تعداد مرگ و میرها مواجه شویم.

وی تاکید کرد: تداوم روند افزایشی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان اصفهان ممکن است در روزهای آینده منجر به ایجاد صف انتظار شود و محدودیت‌هایی را برای سایر بیمارانی که به تخت آی سی یو نیاز دارند، ایجاد کند.

نجیمی با اشاره به اینکه نیاز به تخت آی سی یو برای بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافت، تصریح کرد: با وجودی که تعداد تخت‌های آی سی یو محدود است اما ناچار هستیم بیشتر آنها را در اختیار بیماران بدحال مبتلا به کرونا قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در روزهای آینده با تعداد بسیار بیشتری از بیماران بدحال مبتلا به کرونا مواجه شویم و تعداد تخت‌های آی سی یو موجود جوابگو نبود شاید ناچار به استفاده از تخت‌های بستری عادی با اضافه کردن برخی تجهیزات به آنها شویم اما این موضوع نیاز به کارکنان و ارائه خدمات تخصصی دارد که مشکلات دیگری را بویژه در زمینه کمبود نیروی متخصص بوجود می‌آورد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ابتلا به کرونای ۹۷۸ نفر در این استان، مثبت و قطعی شد، گفت: در این مدت ۱۴۶ نفر برای بستری شدن در بیمارستان‌ها پذیرش و ۱۱۸ نفر پس از بهبودی، ترخیص شدند.

وی تعداد بیماران دارای علائم کرونای بستری در بیمارستان‌های استان در زمان حاضر را یکهزار و ۴۱۹ نفر اعلام و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۲۶ نفر دارای علائم کرونا در این خطه فوت کردند که تست ۱۸ نفر آنها مثبت قطعی بود.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون حدود ۴۵۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵ هزار نفر بر اثر آن جان باختند؛ ۲۶ استان از جمله اصفهان در وضعیت قرمز هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی