پنج نکته از دیدار استقلال و پاختاکور ازبکستان ؛ بررسی تلخ برای آبی ها


پنج نکته از دیدار استقلال و پاختاکور ازبکستان ؛ بررسی تلخ برای آبی ها

استقلال مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را خیلی زود ترک کرد تا راهی خانه شود. نوشته پنج نکته از دیدار استقلال و پاختاکور ازبکستان ؛ بررسی تلخ برای آبی ها اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پنج نکته از دیدار استقلال و پاختاکور ازبکستان ؛ بررسی تلخ برای آبی ها

استقلال اسیر داور و پرس سنگین پاختاکور
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰
پنج نکته از دیدار استقلال و پاختاکور ازبکستان ؛ بررسی تلخ برای آبی ها

استقلال مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را خیلی زود ترک کرد تا راهی خانه شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

آبی‌پوشان استقلال در حالی مقابل پاختاکور ازبکستان صف‌آرایی کردند که با توجه به نمایش قبلی امید زیادی به صعود داشتند، اما آنچه در میدان اتفاق افتاد، کاملاً متفاوت با ذهنیت این تیم بود. مطلب زیر نکاتی از این دیدار را دربر می‌گیرد.

سیستم ۴-۲-۳-۱ و حضور همزمان تمام مهره‌های هجومی استقلال در زمین
مجید نامجومطلق در بازی آخر مرحله گروهی، چون نیاز مبرمی به پیروزی داشت، از ارسلان مطهری از ابتدا در ترکیب تیمش استفاده کرد و با توجه به آن تجربه موفق تصمیم گرفت در این بازی نیز از سیستم ۴-۲-۳-۱ بهره بگیرد تا امکان استفاده همزمان از تمام عناصر تهاجمی تیمش و استفاده از مربع تهاجمی متشکل از دیاباته، فرشید اسماعیلی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری مهیا شود. او با این ذهنیت ترکیب تیمش را در میدان چید تا با استفاده از توانایی این مهره‌های هجومی از این بازی سخت با گلزنی و پیروزی عبور کند.

پاس‌های فراوان و پرس‌های سنگین پاختاکور بلای جان استقلال
از همان ابتدای بازی این تیم پاختاکور بود که قدرت خود را به استقلال نشان داد و با استفاده از رد و بدل کردن پاس‌های زیاد و سپس پرس‌های سنگین در یک‌سوم دفاعی و میانی استقلال، توانست نماینده کشورمان را حسابی تحت فشار قرار دهد و به معنای واقعی خود را میداندار بازی نشان دهد. نماینده ازبکستان انصافاً در این بازی نمایش بسیار خوبی داشت و بسان یک تیم قدرتمند و باکلاس بازی کرد و به‌رغم تمام توانایی‌هایی که نماینده کشورمان داشت، این پاختاکور بود که مقتدرانه بازی را به سود خودش پیش برد تا استقلال به‌رغم شایستگی‌هایی که داشت و البته ضربه پنالتی که داور به سود آن‌ها اعلام نکرد، بازی را واگذار کند.

ضربات ایستگاهی و کرنرهای‌های زیاد، اما بی‌فایده پاختاکور
در این بازی نماینده ازبکستان ضربات ایستگاهی و به خصوص کرنر‌های زیادی را روی دروازه استقلال ارسال کرد که البته در هیچ یک از آن‌ها موفق نبود تا به این ترتیب مشخص شود این تیم در این زمینه تمرینات لازم را انجام نداده و تیم خطرناکی نیست.

دیابته سرزن‌ترین مدافع استقلال!
به طرز واضحی تیم پاختاکور بعد از رد و بدل کردن تعداد پاس‌های زیاد به ارسال توپ از جناحین روی می‌آورد و در این لحظات و به‌خصوص در ضربات ایستگاهی ارسالی شیخ دیاباته به کمک خط دفاعی تیمش می‌آمد و به نوعی سرزن‌ترین مدافع استقلال در این شکل بازی بود که بار‌ها و بار‌ها توپ‌های ارسالی حریف را با ضربات سر برگرداند.

ایستا بازی کردن مدافعان کناری استقلال
برخلاف همیشه که دو مدافع کناری آبی‌ها در حملات تیمی کمک حال دیگر بازیکنان فاز تهاجمی بودند، در این بازی محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور بسیار ایستا بازی کردند که البته دو دلیل برای این مسئله می‌توان عنوان کرد؛ اولین موضوع به ویژگی فردی و فنی این دو بازیکن بازمی‌گردد که در مجموع خصوصیات تدافعی بیشتری نسبت به مشارکت در حملات دارند و البته موضوع مهم دیگر نیز توان پاختاکور و قدرت تهاجمی این تیم بود که باعث شده بود این دو مدافع کناری در بیشتر زمان بازی مشغول کمک به دو مدافع میانی دیگر تیم‌شان یعنی روزبه چشمی و عارف غلامی باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح