سردار اشتری: توجه به ارزش‌های مغفول دفاع مقدس ضروری است


سردار اشتری: توجه به ارزش‌های مغفول دفاع مقدس ضروری است

تهران - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی گفت: نگارش و رونمایی از کتاب‌هایی با موضوعات دفاع مقدس و پرداختن به نقش ناجا در آن دوران کار ارزشمندی است و امیدواریم با برگزاری این مراسم‌ها با لطف و عنایت الهی و همت عزیزان در ستاد کل نیروهای مسلح، خصوصا نیروی انتظامی، برخی ارزش‌های دفاع مقدس که مغفول مانده، مورد اهتمام و توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری روز سه شنبه در مراسم رونمایی از چند کتاب با موضوع نقش ناجا در دفاع مقدس ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت و امام شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری، امام خامنه ای عزیز مدظله العالی و عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) افزود: یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس را گرامی می داریم، برگزاری مراسم مربوط به آن دوران مروری بر چهل سال گذشته خصوصا هشت سال دفاع جانانه مردم و رزمندگان از کشور است.

دفاع مقدس پرافتخارترین دوران برای کشور عزیزمان ایران اسلامی است

وی با بیان اینکه دفاع مقدس پرافتخارترین دوران برای کشور عزیزمان ایران اسلامی است، عنوان کرد: هر چقدر به موضوع دفاع مقدس بپردازیم باز هم با مواردی مواجه می شویم که تاکنون، آنگونه که باید به آنها توجه نشده است؛ به فرموده مقام معظم رهبری «اگر دهها سال بر روی دفاع مقدس کارکنیم بازهم زوایای پنهانی از آن دوران وجود دارد».

فرمانده ناجا ادامه داد: دوران دفاع مقدس نه فقط برای مردم کشور بلکه برای همه آزادیخواهان جهان اسلام الهام بخش است، به طوری که در حال حاضر از ارزش های آن دوران پیروی و در جایی که لازم است مقاومت و ایستادگی می کنیم.

سردار اشتری عنوان کرد: یادآوری دوران جنگ برای هیچ آزاده ای دلنشین نیست اما زمانی که به عمق هشت سال دفاع جانانه از کشور می پردازیم ، تمام تلخی ها به شیرینی و نگرانی ها به احساس غرور تبدیل می شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس کشور به مراقبت و توجه بیشتری نیازمند بود، و هرلحظه با تهاجمات و تحرکات گروه های ضدانقلاب در کشور مواجه می شدیم؛ اما دشمن متوجه ایمان الهی مردم، مرجعیت، وجود حضرت امام به عنوان رهبر و نایب امام زمان (عج) در یک کشور شیعی نبود.

ایمان الهی مردم و رهبری حضرت امام؛ رمز پیروزی در دوران دفاع مقدس

سردار اشتری با تاکید بر اینکه رمز پیروزی ما در دوران دفاع مقدس رهبری حضرت امام(ره) و حضور با ایمان مردم در صحنه بود، تصریح کرد: خدا را شاکریم که رزمندگان اسلام با تکیه بر ایمان و امید به نصرت الهی از کشور جانانه دفاع کردند و این برای ما باعث افتخار است.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: باید به نقش نیروی انتظامی که در آن دوران در قالب شهربانی، ژاندارمری و کمیته های انقلاب اسلامی فعالیت می کرد بیشتر توجه شود؛ نقش کمیته های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود و در آن زمان حدود هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کردیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید به نقش نیروی انتظامی در آن دوران بیش از گذشته اهتمام داشته باشد، به شهادت دو تن از مرزبانان در دشت آزادگان طی چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس همچنان در ناجا باقی است و همکاران ما جانانه برای برقراری امنیت در جامعه و در کنار مردم حضور دارند؛ در همین مراسم جا دارد که از تمامی همکاران برای انجام مطلوب ماموریت ها تقدیر شود.

سردار اشتری به رونمایی از چند کتاب با موضوع نقش ناجا در دفاع مقدس اشاره و از مولفان کتاب ها قدردانی کرد و گفت: نگارش این کتاب ها و رونمایی از آنها کار ارزشمندی است امیدواریم با برگزاری این مراسمات با لطف و عنایت الهی و همت عزیزان در ستاد کل نیروهای مسلح، خصوصا نیروی انتظامی، برخی ارزش های دفاع مقدس که مغفول مانده، مورد اهتمام و توجه قرار بگیرد.

امروز از پنج کتاب با عنوان "کمین" (سبک زندگی ۲ تن از سربازان شهید مرزبانی "شهید حجت کاظمی" و "شهید محمد حسین زاده") ، " عکس حریم عشق" (مجموعه صد عکس نوشته با موضوعات شهید و ایثارگری رزمندگان ناجا)، "مرزبانی در دفاع مقدس" (مرز و مرزبانی، وقایع مرزی ایران و عراق، بررسی جنگ تحمیلی و اقدامات مرزبانی)، "ژئوپلیتیک مرزهای شرقی ایران" (جلد اول افغانستان)، (جغرافیای سیاسی، نظامی واقتصادی کشور افغانستان) و " مرزبانی در دفاع مقدس" (سرحد و مرز، امنیت مرزها در طول تاریخ، عملیات های آژانس امنیت مرزی) با حضور سردار "حسین اشتری" فرمانده ناجا رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها