اهدای بیش از 95 هزار منبع مکتوب به کتابخانه‌های کشور


اهدای بیش از 95 هزار منبع مکتوب به کتابخانه‌های کشور

تهران- ایرنا- معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از اهدای 95 هزار و 713 نسخه منبع کتابی و غیرکتابی در پنج ماه نخست سالجاری به کتابخانه‌های سراسر کشور توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی با اعلام خبر درباره جزئیات منابع اهدایی گفت: منابع اهدایی شامل ۸۲ هزار و ۸۷۵ کتاب و ۱۲ هزار و ۸۳۸ نشریه و منبع غیرکتابی می شود؛ که به کتابخانه های عمومی، آموزشگاهی، مدرسه ای و دانشگاهی در نقاط مختلف کشور به خصوص مناطق جنوبی و مرزی ارسال شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در همین بازه زمانی پنج ماه، ۱۵۶ هزار و ۳۱ منبع کتابی و غیرکتابی جهت غنی سازی مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و نیز ارسال به کتابخانه های سراسر کشور از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز سازمان های دولتی و غیردولتی به این سازمان اهدا شده است.

محمدی تصریح کرد: گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از طریق دریافت منابع اهدائی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی سعی در غنی سازی منابع موجود در کتابخانه ملی ایران دارد؛ این منابع علاوه بر اینکه از طریق اهدا به سازمان منتقل می شوند، منابع وجین شده مراکز دولتی و غیردولتی را نیز شامل می شود.

وی درباره چگونگی درخواست کتابخانه ها و مراکز مربوطه برای تامین منابع از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: کتابخانه های سراسرکشور می توانند از طریق مکاتبه با معاونت کتابخانه ملی ایران درخواست خود را مبنی بر دریافت کتاب ها و منابع اعلام کنند.

معاون اداره کل فراهم آوری و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تنها نهاد رسمی برای جمع آوری و توزیع منابع اهدائی بین کتابخانه های سراسر کشور است و چرخه اهدای منابع دریافتی به صورت مدام توسط این بخش در حال انجام است.

محمدی در بخشی از صحبت های خود به مکاتبه گروه مبادله و اهدای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ناشران برای غنی سازی موجودی مخازن مبادله و اهدای سازمان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقای کیفیت منابع مخزن مبادله و اهدای سازمان مکاتباتی را با برخی از ناشران داشته ایم و خوشبختانه همکاری قابل توجهی از سوی برخی از ناشران با گروه مبادله و اهدای این سازمان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: انتشارات یساولی در شهریور ماه سال جاری تعداد ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ نسخه از منابع کتابی و غیرکتابی، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کرد.

محمدی ،گفت: به منظور تداوم چرخه توزیع منابع کتابی و غیرکتابی اهدائی از طریق شبکه توزیعی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ناشران دعوت می کنم با اداره کل فراهم آوری و حفاظت این سازمان همکاری کنند تا بتوان از این طریق گامی موثر در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کشور برداشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش نگرانی ها در آمریکا و اروپا نسبت به پیشروی احتمالی نیروهای مسلح روسیه