50 درصد از ساکنان کیش غربالگری کرونا شده‌اند


50 درصد از ساکنان کیش غربالگری کرونا شده‌اند

کیش-ایرنا- مسول ستاد گسترش مرکز توسعه سلامت کیش اعلام کرد که در مرحله سوم غربالگری کرونا در کیش، نزدیک به 50 درصد از ساکنان کیش غربالگری شده‌اند.

حسن مجرد با اعلام این خبر گفت: مراقبین سلامت در طی ۷ ماه اخیر تاکنون سه نوبت غربالگری کرونا در کیش انجام داده اند. مرحله سوم آن از ۲۰مرداد سالجاری آغاز شده و تا کنون ۲۳هزار و ۹۱ نفر معادل ۴۹درصد از ساکنان کیش از نظر بیماری کرونا غربالگری شده‌اند.

وی اضافه کرد: مرحله سوم غربالگری کرونا، برای کلیه کیشوندان با اولویت‌ افراد پرخطر نظیر زنان باردار،سالمندان و بیماران زمینه ای و...در حال انجام است.

او با اشاره به اهمیت غربالگری برای شناسایی مبتلایان و کنترل ویروس کرونا، گفت: در مرحله اول بیش از 40 هزار نفر و در مرحله دوم بالغ بر ۲۵هزار نفر از نظر بیماری کرونا غربالگری شده اند و مراقبان سلامت برای اطمینان از سلامت و بررسی علایم بیماری کووید ۱۹ با مردم تماس نیز می‌گیرند.

مجرد یادآور شد: تنها مرکز دولتی منتخب بیماری کووید ۱۹ در جزیره کیش مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در سفین است که از همان ابتدای شروع اپیدمی بصورت فعال در حال ارائه خدمات به کیشوندان می باشد

وی با بیان اینکه تا کنون این مراقبتها بصورت حضوری و تلفنی صورت گرفته افزود: تماس های تلفنی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و شماره تلفن هایی که ستاد پیشگیری کرونا در کیش در اختیار مراقبین سلامت قرار داده، پیگیری و غربالگری بیماری کووید ۱۹ را انجام می‌دهند.

مسئول ستاد گسترش مرکز توسعه سلامت با یادآوری همکاری خوب کیشوندان در اجرای غربالگری مرحله اول گفت : مراقبان سلامت این روزها به صورت شبانه روزی کار غربالگری بیماری کووید ۱۹ را بر عهده دارند؛ بنابراین از مردم کیشوندان خواهش می‌کنیم که همچنان با مراقبان سلامت همکاری لازم را داشته باشند و جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند تا انشالله پاییز و زمستان با موج شدید این بیماری مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: همکاری مردم در ارائه پاسخ های صحیح به مراقبان در تماس های تلفنی، از ازدحام و تجمع زیاد به مراکز بهداشتی درمانی جلوگیری و باعث عبور ایمن‌تر از این بیماری خواهد شد.

مجرد همچنین اظهار داشت مراقبین سلامت مرکز توسعه سلامت کیش با ۹۷ درصد داوطلبین کنکور سراسری در کیش نیز تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنها را از نظر بیماری کووید ۱۹ مورد بررسی قرار داده اند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی