فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!


فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!

مدت‌زمان زیادی طول کشید تا فولکس‌واگن تیگوان R تولید شود اما سرانجام این کار انجام شد. خب حداقل در اروپا که این‌گونه است ولی فعلاً مشخص نیست که این کراس اوور پرفورمنس راهی بازار آمریکا نیز خواهد شد یا خیر. در قلب تیگوان R پیشرانه 2 لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته است پیشرانه‌ای که در … The post فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!...

مدت‌زمان زیادی طول کشید تا فولکس‌واگن تیگوان R تولید شود اما سرانجام این کار انجام شد. خب حداقل در اروپا که این‌گونه است ولی فعلاً مشخص نیست که این کراس اوور پرفورمنس راهی بازار آمریکا نیز خواهد شد یا خیر. در قلب تیگوان R پیشرانه ۲ لیتری توربوی بنزینی قرار گرفته است پیشرانه‌ای که در برخی دیگر از محصولات فولکس همچون آرتئون R و آرتئون R شوتینگ بریک نیز می‌تپد. این خودروها نیز میوه‌های ممنوعه بازار آمریکا هستند. نیروگاه یاد شده در قلب گلف R جدید نیز قرار خواهد گرفت.

فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!

این پیشرانه قدرت ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای می‌شود که برای کراس اووری با وزن ۱۷۴۶ کیلوگرمی عملکرد بدی نیست؛ اما پرفورمنس واقعی تیگوان R حتی بهتر از آن چیزی است که در روی کاغذ دیده می‌شود به گونه‌ای که این خودرو توانسته چند دهم ثانیه‌ای بهتر از ارقام اعلامی عمل کند.

فولکس‌واگن تیگوان R، سریع‌ترین از آنچه تصور می‌کنید!

نه تنها تیگوان R شتاب بهتری نسبت به ادعای فولکس داشته بلکه تست آن در مسیری ناهموار انجام شده و قطعاً این موضوع تأثیر منفی روی عملکردهای یک خودرو در خط مستقیم خواهد داشت. سیستم چهار چرخ محرک و لانچ کنترل باعث بهینه شدن پرفورمنس تیگوان R شده و باعث می‌شوند این کراس اوور به شتاب زیر ۵ ثانیه دست یابد. راننده خودرو حتی به این موارد نیز بسنده نکرده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۸.۹ ثانیه‌ای را ثبت کرده است.

دیگر جنبه برجسته تیگوان R تکامل سیستم چهار چرخ محرک و وجود هدایت گشتاور است که می‌تواند همه گشتاور را به چرخ بیرونی بفرستد. مدل‌های ارزان‌تر تنها نیمی از گشتاور را می‌توانند به چرخ بیرونی بفرستند و بنابراین نسخه R توازن بهتری داشته و پیچ‌ها را بهتر پشت سر می‌گذارد. به این مورد باید سیستم تعلیق سفت‌تر و فرمان متغیر را نیز اضافه کرد که باعث می‌شود تیگوان R یک هاچبک داغ اما قدبلند باشد.

تیگوان R به خانواده پرجمعیت محصولات R فولکس پیوسته خانواده‌ای که شامل خودروهایی همچون گلف، آرتئون، تی راک و توارگ می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش