مدیرعامل آتش نشانی بوشهر: نبود بالابر مناسب نیاز این سازمان است


مدیرعامل آتش نشانی بوشهر: نبود بالابر مناسب نیاز این سازمان است

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر گفت: با توجه به احداث ساختمان‌‏های چند طبقه و توسعه عمودی این شهر بالابر 52 متری از نیازهای مهم این سازمان است.

فیصل محبی روز سه‌‏شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در زمان حاضر شهرداری بوشهر برای آتش‎سوزی ساختمان‌های بلند تنها پله‌‎های ۳۲ متری در اختیار دارد ولی باید بتدریج زمینه توسعه این ناوگان به پله‌‏های ۵۲ متری فراهم شود.

وی بیان کرد: امکانات کنونی سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر اکنون جوابگوی نیازها است ولی برای ارتقا کیفیت آن می‏‌طلبد تا تجهیز و توسعه آن جدی‏‌تر دنبال شود.

محبی اظهارداشت: در شهر بوشهر اکنون چهار ایستگاه آتش‎نشانی وجود دارد که زمین احداث ایستگاه پنجم در شهرک نیایش تامین شده‌است.

وی ادامه داد: با ساخت ایستگاه پنجم آتش نشانی بوشهر علاوه بر پوشش محدوده شهرک نیایش می‌تواند برای امداد جاده‎ای نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محبی گفت: با وجود اهمیت احداث این مرکز کمبود اعتبار باعث شده‌است تا این پروژه تاکنون به سرانجام نرسد.

وی یادآورشد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر در ۶ ماه نخست امسال در ۶۰۰ حادثه ماموریت انجام داد که از این شمار ۳۱۶ مورد اطفای حریق و مابقی نیز موارد مربوط به امداد و نجات بوده‌است.

مدیرعامل سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر بوشهر یادآورشد: خرابی و مشکلات آسانسور و وجود مار و عقرب در منزل به ترتیب با ۷۸ و ۴۱ مورد بیشترین موارد امداد و نجات را در بوشهر به خود اختصاص داده‌است.

محبی افزود: میانگین رسیدن ناوگان آتش‎نشانی بوشهر به صحنه حادثه در زمان حاضر پنج دقیقه و متناسب با میانگین کشوری است که در برخی موارد خاص به دلیل ترافیک یا موارد بازدارنده این زمان با افزایش مواجه می‌‏شود.

وی اظهارداشت: در برخی از آتش‎سوزی‎‏ها نیز دیر به سازمان اطلاع رسانی می‎شود که این تاخیر بدون شک زمان طلایی مهار آتش را از نیروها می‌گیرد.

محبی افزود: در حوادث آتش‎سوزی شهروندان باید در سریع‏ترین زمان ممکن با سامانه تلفنی ۱۲۵ ارتباط برقرار و مورد را گزارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟