ورود کامیون های اروپایی به چرخه حمل و نقل جاده‌ای تا چند هفته آینده


ورود کامیون های اروپایی به چرخه حمل و نقل جاده‌ای تا چند هفته آینده

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کامیون‌های سه سال کارکرد اروپایی، تا چند هفته آینده وارد چرخه حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت واردات کامیون های سه سال کارکرد اروپایی گفت: هنوز فرایند واردات کامیون های اروپایی سه سال کارکرد در حال اجرا است و مراحل پایانی واردات این کامیون‌ها را انجام می دهیم.

او ادامه داد: کامیون‌هایی که توسط تولید کنندگان و کارخانجات داخلی در حال ساخت هستند، تنها به دست متقاضیان و رانندگانی می‌رسند که صاحبان آنها خودروهای خود را اسقاط کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

زمان ثبت نام واردات کامیون های کار کرده سه ساله مشخص شد
حسن نیا توضیح داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به تمامی کامیونداران که دارای خودروهای فرسوده هستند، این خودروها را تحویل می دهد.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کامیون‌ها در این بخش به صورت کامل نوسازی می شوند و این کامیون ها به صاحبان واقعی آن ها ارائه می شود و ما به هیچ عنوان اجازه ورود دلالان را نمی دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: هم اکنون تمامی رانندگان کامیون، دارای کارت هوشمند و کارت سوخت هستند و همین اقدام باعث بهبود کارکرد آنها و کنترل بیشتر می شود.

کامیون های نو نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند
حسن نیا تاکید کرد: این کامیون های نو که به دست رانندگان می رسند، نباید از گردونه حمل و نقل خارج شوند و به هیچ عنوان اجازه خارج شدن از سیستم حمل و نقل کشور را به آنها نمی دهیم.

او در ادامه توضیح داد: در صورتی که این کامیون‌ها از دسترس و ارائه خدمات حمل و نقل برون شهری، خارج شوند به هیچ عنوان خدمات و یا یارانه به آنها ارائه نمی‌دهیم .

حسن نیا همچنین از نوسازی اتوبوس ها، توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارخانجات تولید داخل خبر داد و گفت: اقدامات جدی در این بخش انجام شده و به زودی نوسازی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره تامین قطعات این خودروها هم گفت: شرکت های تولید کننده، خدمات پس از فروش را در اختیار کامیونداران قرار می‌دهند و با توجه به اینکه برخی از این شرکت‌ها از جمله شرکت ماموت و ایران خودرو دیزل قططعات را تولید می‌کنند، بنابراین نگرانی برای تامین قطعات آنها وجود ندارد.

براساس این گزارش طی هفته‌های گذشته دو قرارداد نوسازی وسائل نقلیه سنگین به تعداد 6000 دستگاه کامیون به امضاء رسید و دولت درصد است تا ظرف سه سال آینده 20 هزار دستگاه کامیون را نوسازی کند. همچنین در قالب طرح نوسازی، دو قرارداد دیگر با خودروسازان داخلی به امضاء رسیده و اولویت اول با مالکان و خودروهایی است که عمر بیشتری دارند و تقریبا 50 تا 60 ساله هستند.

گفتنی است، قراردادهای نوسازی مشمول تسهیلات بانکی 18 درصدی هستند که نیمی از آن از سوی سازمان راهداری و به نمایندگی از دولت پرداخت می‌شود و در واقع بهره‌ای که مالکان خودروهای فرسوده می‌پردازند، 9 درصد است که طرح بسیار مناسبی برای دارندگان این وسائل نقلیه محسوب می‌شود. از سوی دیگر مالکان این خودروها می‌توانند از طریق فروش یا اسقاط خودروی فرسوده خود بخشی از منابعی که برای نوسازی نیاز دارند را به دست بیاورند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن