پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند


پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند

فعالیت در بازار مسکن، همیشه به عنوان یکی از حوزه ­های پرسود در بین کسب­ وکار ها مطرح بوده که باعث ایجاد فرصت­ های شغلی متعدد و اشتغال قشر زیادی از مردم، در بخش ­های مختلف این بازار شده است.

پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند

همچنین تاثیر بسزایی که نوسانات مثبت و منفی قیمت مسکن در اقتصاد می­گذارد، اهمیت این بخش را دوچندان کرده و ارزش افزوده­ های بسیاری که رونق این بخش برای کل اقتصاد به ارمغان می­آورد، برای همگان مشهود است. در نتیجه توسعه بخش مسکن، لازمه یک اقتصاد سالم و پیشرو است که باید متولیان و فعالان این بازار، از اهمیت آن آگاه باشند و در سیاستگذار ی­های خود، توسعه و بروزرسانی تمام بخش­های آن­را در نظر بگیرند.

توسعه باید در همه بخش ­های بازارمسکن صورت گیرد. در سیاست­گذاری های کلان، تامین مالی، ساخت، بهره­ برداری، فروش و حتی نگهداری ، نیاز است تا با بروزترین سیستم ­ها و ابزارهای روز دنیا همسو باشیم تا به بهترین دستاوردها برسیم. به عنوان مثال با بروزرسانی ابزارهای تامین مالی همچون لیزینگ، تسهیلات ارزان و بلندمدت، انتشار اوراق­ و استفاده از تمام پتانسیل­ های بازار سرمایه، هم سمت عرضه و هم تقاضا را صاحب نقدینگی کنیم. می­توان گفت همانقدر که در بخش ساخت­ و ساز تکنولوژی پیشرفت کرده، باید در تامین­ مالی و فروش نیز پیشرفت داشت. لازم به ذکر است، خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در بخش مشاورین املاک، توسط شرکتی دانش ­بنیان با عنوان اینپین روی داده است. به طوری که این مجموعه، هوش ­مصنوعی را در بازار مشاورین املاک به کار گرفته است.

گفتنی است این سامانه، علاوه بر اینکه متقاضیان را برای پیدا کردن خانه مورد نظرشان کمک می­کند، صنف مشاورین املاک را نیز برای افزایش بهره ­وری و فعالیتشان یاری می­رساند. بدین صورت که متقاضی درخواست خود را برای خرید یا اجاره ملک، وارد سامانه اینپین کرده و هوش­ مصنوعی را برای جستجو در میان انبوهی از فایل ­های آماده عرضه به کار می­گیرد. از سوی دیگر درخواست مورد نظر کاربر، برای تمام مشاورین املاک معتبر آن منطقه ارسال می­شود تا در نهایت بهترین گزینه برای متقاضی یافت شود.

در این راستا، اینپین تمام نیازهای ملکی متقاضیان را در نظر داشته و بهترین ابزارها را برای تسهیل در امر جستجو به کار گرفته است. به عنوان مثال متقاضی خرید آپارتمان در گیشا می­تواند پس از وارد شدن به سامانه، محله گیشا را انتخاب وتمام مولفه ­هایی که برای یک خانه رویایی در نظر دارد را مشخص کند. در نهایت به مشخصات تعدادی از فایل ­های آماده عرضه و شماره تماس مشاورین املاک آنها می­رسد. این درخواست تا 30 روز در سامانه اینپین باقی می­ماند و به محض اینکه مشاورین املاک، خانه مورد نظر متقاضی را پیدا کنند از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده می­شود.

پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند

قیمت و تغییرات نرخ خرید آپارتمان در گیشا

گیشا یا کوی نصر، محله­ای است که املاک مسکونی آن در پنج ساله گذشته 590 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده­اند. طبق آمار سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، قیمت خرید خانه در گیشا از سال 94 تا 99 ازمیانگین 5 میلیون تومان به 38 میلیون و پانصدهزار تومان در هر مترمربع رسیده است.

گفتنی است این نرخ هر مترمربع آپارتمان مسکونی در مناطق میانی محله گیشا است و تفاوت قیمت زیادی در مناطق مختلف این محله وجود دارد. منتها در مجموع، خرید آپارتمان در گیشا همچون سایر محله ­های اطرافش، دشوار شده است. گفتنی است این قیمت­ ها دوسال اخیر با شیب تندتری در حال افزایش بوده، و از ابتدای سال 97 تا انتهای آن بیش از 8 میلیون تومان گرانتر شده است.

در همین راستا سال 98 نیز خرید آپارتمان در گیشا با رشد بسیاری به قیمت 23 میلیون تومان در اسفندماه رسید. این مهم تا چندی پیش که وارد فصل سوم سال 99 شده­ایم ادامه داشته و به گفته مشاورین املاک این منطقه، مرداد ماه امسال هر متر مربع آپارتمان با قیمت نزدیک به 40 میلیون تومان خرید و فروش می­شد.

پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند

گیشا روی نقشه و مسیرهای دسترسی به این محله

تردد با خودروی شخصی به گیشا از مرکز شهر، آن هم در ساعات شلوغی کمی دشوار است. زیرا یکی از مسیرهای پرتردد مرکز شهر بزرگراه جلال­آل­احمد، به خصوص در نزدیکی پل گیشا است که در ساعات تعطیلی ادارات و شرکت ها، ترافیک زیادی دارد. گفتنی است پل­ گیشا یکی از پل­های معروف تهران بود، که هم به واسطه سازه خاص پیچ و مهره­ای، هم به دلیل جانمایی ­اش که سالها تنها مسیر ورود به ضلع جنوبی خیابان گیشا بود، شهرت خاصی داشت. این سازه به پل مخصوص پیاده ­روی تبدیل شده است. همچنین پل و زیرگذر بزرگی در تقاطع خیابان جلال ­آل ­احمد و گیشا ساخته شد تا بار ترافیکی این خیابان کاهش یابد.

گفتنی است بزرگراه چمران درشرق و اتوبان شیخ فضل الله نوری در غرب این محله قرار دارد. از طرفی دسترسی به ضلع شمالی گیشا از بزرگراه حکیم بسیار آسان است. در نتیجه اگر در ساعات پرتردد، قصد سفر به گیشا را نداشته باشید، می­توان گفت دسترسی اتوبانی به این منطقه آسان است. لازم به ذکر است ایستگاه متروی تربیت مدرس در ضلع جنوبی گیشا واقع شده است که نزدیک­ترین راه ارتباطی به سیستم حمل­و­نقل عمومی به شمار می­رود.

پیشرفت تکنولوژی در بازارمسکن، رونق را برمی­‌گرداند

مراکز تجاری و تفریحی گیشا

مجتمع تجاری گیشا از گذشته به عنوان یکی از معروف­ترین مراکز خرید تهران شناخته شده و به واسطه وسعت و جانمایی­ اش در کنار کانال گیشا، همچنان یکی از جذاب­ترین مناطق برای خرید به شمار می­رود. از سوی دیگر، بازارچه گیشا که در خیابان پانزدهم این محله قرارگرفته نیز، به عنوان یکی از قدیمی­ترین پاساژهای تهران، در بین مردم محبوبیت خاصی دارد.

اما یکی از نکات مهم این محله، وجود بوستان ­گفتگو است که وسعت و تنوع مسیرهای آن، شرایط استفاده برای تمام سنین را فراهم کرده. گفتنی است در شمال گیشا بزرگترین برج خاورمیانه، یعنی برج میلاد قرارگرفته است، که خود به عنوان جذابیتی برای ساکنین این محله به شمار می­رود.

دلایلی که خرید آپارتمان در گیشا را جذاب می­کند

سطح اجتماعی مناسب، در کنار دسترسی آسان به فروشگاه ­ها، مراکز تجاری و رستوران­ ها که امروزه به عنوان پارامترهای مهم زندگی شهری برای مردم با اهمیت شده، در گیشا وجود دارد. از سوی دیگر این منطقه از قدیم دارای شاخصه­ های فوق بود و از همان زمان، افرادی که درآمد نسبتا خوبی داشتند، به سراغ خرید یا اجاره آپارتمان در گیشا می­رفتند. از این رو فعالان اصناف مختلف نیز با فعالیت در این منطقه، باعث توسعه و تسهیل در دسترسی به کالا و خدمات مختلف شدند.

شایان ذکر است اگر با نگاه سرمایه ­ای هم به خرید آپارتمان در گیشا نگاه کنیم، ورود به این منطقه با توجیه اقتصادی خوبی همراه است. چرا که علاوه بر افزایش نزدیک به 600 درصدی قیمت ملک در این منطقه، که نرخی سرسام آور است، می­توان از مزایای دریافت اجاره­ بها نیز استفاده کرد. چرا که اجاره آپارتمان درگیشا به دلایل مذکور و قیمت کمتر نسبت به محله ­های اطرافش، تقاضای بسیاری دارد. همچنین می‌توانید با ابزار تبدیل رهن به اجاره اینپین به صورت آنلاین، محاسبات مرتبط به تبدیل رهن به اجاره یا تبدیل اجاره به رهن خود را انجام بدید.

در مجموع اگر قصد خرید یا اجاره ملک در گیشا یا هر نقطه دیگری از شهر را دارید، کافی است برای رسیدن به بهترین انتخاب، و اطلاع از سایر ابزارهای نوین و کاربردی سامانه اینپین، با وارد کردن واژه inpin” “در نوار ابزار موتور جستجوی دستگاه خود، وارد این سامانه شده و یا از طریق فروشگاه ­های ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی