83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد


83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهرگفت: با ساماندهی 83 گلزار شهدا در استان 100 درصد گلزارهای شهدا در این استان ساماندهی شده اند.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر و در تبیین عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم در این استان در گفت وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر ۲۱۰ گلزار شهید دارد که از این تعداد ۸۳ گلزار نیازمند ساماندهی بود که این اقدام با پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال‌های۹۳-۹۴ انجام گرفت و بنیاد شهید این استان به مدت سه سال رتبه نخست کشور در این زمینه را به خود اختصاص داد.

وی پرداخت ۱۰۰ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای خرید یا ساخت مسکن به سه هزار و ۴۴۰ نفر از ایثارگران، واگذاری ۵۴ قطعه زمین مسکونی به ۱۳۴ نفر از ایثارگران واجد شرایط، پرداخت هشت میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۹۱۱ نفر و خود اشتغالی به ۸۱۹ نفر را از جمله خدمات ارائه شده به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان بوشهر عنوان کرد.

تشکری اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی به تعداد ۲۳ هزار و ۲۲۰ نفر، استخدام ۵۹۰ نفر از ایثارگران و اعضای خانواده‌های آنها در دستگاه‌های دولتی، استخدام ۴۱ نفر در بخش خصوصی، پرداخت حقوق چهار هزار و ۸۶۷ نفر از خانواده شاهد و ایثارگر، پرداخت مستمری یکهزار و ۶۰۶نفر، برقراری کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد به تعداد ۱۳۰ نفر و اعطای هدایا به خانواده شاهد وایثارگر به مبلغ یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون تومان از جمله دیگر خدمات بخش تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در دولت تدبیر و امید است.

به روز رسانی بیمه پایه جامعه ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: به روز رسانی بیمه پایه جامعه ایثارگری به تعداد ۶۸ هزار و ۹۱۹ نفر، افزایش ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها در این استان و استفاده از تیم‌های تخصصی اعزامی برای انجام روند درمان در تهران و ارائه بیمه تکمیلی به ۱۱۸هزار و ۶۷۳ نفر از جمله خدمات بهداشتی ارائه شده به جامعه هدف در هفت سال گذشته است.

83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

تشکری گفت: برقراری کمک هزینه پرستاری (نگهداری) والدین، فرزندان و همسران به تعداد یکهزار و ۲۹۸ نفر، انجام پایش سلامت جامعه ایثارگری زمین گیر به تعداد ۹هزار و ۷۴۸ نفر، توزیع وسایل مصرفی و بهداشتی به تعداد ۳۵۹ نفر، واکسیناسیون رایگان یکهزارو ۸۰۰ مورد، برگزاری کمیسیون پزشکی برای ۲هزار و ۴۶۲ نفر، پایش سلامت جامعه ایثارگری به تعداد ۹هزار و ۷۴۸ نفر، تجویز نسخه الکترونیک در زمان شیوع ویروس کرونا، توزیع ۱۰هزار ماسک، پنج هزار دستکش و یکهزار مورد مواد ضد عفونی از جمله دیگر خدمات بهداشتی ارائه شده به جامعه ایثارگران در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: همچنین باتوجه به آغاز فصل پائیز و ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا چهار هزار و ۲۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به بنیاد شهید تخصیص یافته که با توجه به محدودیت با اولویت در اختیار والدین شهدا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای تزریق می‌شود.

تشکری ادامه داد: باتوجه به خاص بودن جامعه هدف زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، هزینه درمان این اداره کل در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

جمع‌آوری ۸۳ هزار اثر شهدای استان بوشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: جمع‌آوری و نگهداری آثار شهیدان از جمله زندگی نامه، وصیت نامه و عکس آنها از وظایف مهم این اداره کل است که در این ارتباط در هفت سال گذشته ۸۳ هزار اثر از شهیدان استان جمع‌آوری و در آرشیو اسناد بنیاد نگهداری می‌شود.

83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

تشکری اضافه کرد: آثار شهیدان براساس قانون باید در باغ موزه شهدا واقع در باغ موزه دفاع مقدس نگهداری شوند اما با توجه به اینکه استان بوشهر فاقد باغ موزه دفاع مقدس است در زمان حاضر این سندها در بنیاد شهید نگهداری می‌شود.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس، باغ موزه شهدا نیز راه‌اندازی می‌شود و آثار جمع‌آوری شده شهیدان به عنوان سندی ماندگار به این مکان منتقل خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر، چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت با ۴۰ میلیون تومان اعتبار و مصاحبه و خاطره نگاری ۷۵۰ نفر از والدین شهدا را از جمله دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در هفت سال گذشته عنوان کرد.

تشکری افزود: بیش از ۱۰۰ اردوی سیاحتی و زیارتی، همایش مادران چشم انتظار، تجلیل از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت، ستارگان آسمانی و نخل های استوار نیز به صورت استانی برگزار شد.

احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار هدیه‌ای به جامعه ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: احداث مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار از جمله مصوبه‌های دولت دهم بود که عملیات اجرایی آن در اواخر دولت آغاز و با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رها شد که با آغاز به کار دولت یازدهم فاز نخست آن که شامل مجموعه توانبخشی است در سال ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

وی یادآور شد: فاز نخست این مجتمع که شامل مجتمع توانبخشی ایثار است با زیربنای چهار هزارو ۸۵۰ متر با ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فاز دوم آن که شامل مجتمع فرهنگی ورزش است طراحی آن صورت گرفته و علاوه بر استخر، سالن ورزشی و سالن پذیرایی نیز در آن پیش بینی شده‌است.

تشکری اضافه کرد: همچنین تهیه زمین و احداث ساختمان اداری و مرکز فرهنگی در شهرستان های جم و دیلم با ۸۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های اجرا شده در استان بوشهر است.

وی همچنین احداث، تعمیر و تجهیز ساختمان اداری ستاد و شهرستان‌های تابعه و مهمانسرا با اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، تامین ۱۲ عدد کولر ایستاده برای گلزار شهدای بوشهر با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار ، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی ۷۰۰ میلیون تومان و برگزاری یادواره‌های شهدا با صرف هزینه۸۰۰ میلیون تومان از دیگر برنامه‌های مهم استان بوشهر در این مدت بوده است.

تشکری در باره پرداخت شهریه دانشجویان افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر ۴۰ میلیارد تومان بابت شهریه بدهکار دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها است که تامین اعتبار شده و بزودی پرداخت می‌شود.

وی کل جمعیت ایثارگری استان بوشهر با احتساب خانواده شهدا شامل والدین، همسر و فرزندان شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان را ۵۳ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این استان ۲هزار و۱۲۱ شهید، ۶هزار و ۵۷۸ جانباز و ۴۳۴ آزاده دارد.

تشکری اضافه کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان شاغل و بازنشسته به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پی‌گیری ساخت اردوگاه فرهنگی، تفریحی و ورزشی گناوه به مساحت ۲۶هزار و ۴۷۱ مترمربع و نوسازی ناوگان خودرویی با ۲۲۶ میلیون تومان از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره کل در هفت سال اخیر است.

تهیه متن سه تفاهم‌نامه برای امضا در سفر آتی رئیس سازمان بنیاد شهید به استان بوشهر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: برطرف کردن مشکل مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری از سیاست‌های جدید این سازمان است که در این راستا تفاهم نامه‌هایی با وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صدا و سیما و ستاد دیه و استانداران امضا شده‌است.

تشکری اضافه کرد: براین اساس پیش نویس این تفاهم نامه در زمینه تامین یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان بوشهر تهیه شده و انتظار می‌رود با سفر رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان امضا شود.

83 گلراز شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

وی ادامه داد: همچنین با معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان بوشهر تلاش شده از توان سازمان اقتصادی کوثر برای ایجاد رونق و جهش و ارتقای تولید در این استان استفاده شود.

به گفته تشکری در سفر کارشناسان مجموعه اقتصادی کوثر به استان بوشهر و بررسی ظرفیت‌های این استان مقرر شد با فراهم کردن زمینه حضور این مجموعه در استان فرصت کار و فعالیت در بخش‌های مختلف با اولویت جامعه ایثارگران فراهم شود.

وی یادآور شد: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان‌ها اقدام به امضای ۲ تفاهم نامه در زمینه مسکن و اشتغال می‌کند اما با برنامه ریزی انجام شده افزون براین قرار است یک تفاهم نامه اقتصادی نیز در استان بوشهر به امضا برسد.

تشکری اضافه کرد: براساس طراحی انجام شده قرار است با راه‌اندازی مجموعه‌های اقتصادی به ایثارگران استان بوشهر ۴۰ درصد سهام داده شود.

وی ادامه داد: در همین راستا قرار است مجموعه اقتصادی کوثر در بخش کشاورزی در حوزه پرورش میگو، نخیلات، فناوری کشاورزی، لجستیک و صنایع، فعالیت زنجیره گیاهان دارویی و تولید چوب، آمادگی در کشت علوفه دریایی و جلبک و مشارکت در بخش پرورش طیور، مرغ و تخم مرغ و در حوزه صنایع درزمینه متانول در دیر و استفاده از ظرفیت‌های پائین دستی فعالیت کنند.

تشکری گفت: موسسه اقتصادی کوثر وابسته به سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران براساس دستور رهبر معظم انقلاب برای رونق و شکوفایی استان‌ها در جاهایی که خلاهایی وجود دارد، حضور می‌یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!