پرسپولیس چگونه صعود کرد ؟


پرسپولیس چگونه صعود کرد ؟

تیم پرسپولیس با پرس ویژه در زمین حریف، شاگردان ژاوی را به اشتباه انداخت و توانست به پیروزی برسد. نوشته پرسپولیس چگونه صعود کرد ؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پرسپولیس چگونه صعود کرد ؟

رمز صعود پرسپولیس؛ 90 دقیقه پرس
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ | ۸:۰۰
پرسپولیس چگونه صعود کرد ؟

تیم پرسپولیس با پرس ویژه در زمین حریف، شاگردان ژاوی را به اشتباه انداخت و توانست به پیروزی برسد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شکست السد برابر پرسپولیس در حالی رقم خورد که شاگردان یحیی گل محمدی در طول بازی نمایش درخشانی را ارائه کردند و شایسته این پیروزی بودند. آن ها موقعیت های بسیار خطرناکی را داشتند که یکی پس از دیگری هدر رفت تا این که سرانجام در دقیقه ۸۹ سانتر امید عالیشاه روی سر عیسی آل کثیر نشست و پرسپولیس به گل پیروزی بخش رسید.

اما در ۸۸ دقیقه قبل از گل آل کثیر، پرسپولیسی ها چه کردند که السد با ستاره های بین المللی و مهره های داخلی تراز اول خود نتوانست از سد دفاعی این تیم بگذرد؟ اگرچه خط دفاعی سرخ ها با آنچه می‌توان «فداکاری» قلمداد کرد، چند بار مانع از فرو ریختن دروازه تیم شدند اما کلین شیت حامد لک را نه در نمایش خیره کننده یک نفر، بلکه باید در پرسینگ تیمی و سازماندهی شده ای جستجو کرد که باعث شد تا السدی ها هر سه دقیقه ۲ بار توپ را از دست بدهند.

در مجموع بازی پرسپولیس – السد، تیم قطری مالکیت توپ ۵۹ درصدی را در اختیار داشت که نسبت به میانگین این تیم در چهار بازی اخیر لیگ قهرمانان آسیا ۲ درصد کمتر است. این آمار در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازی به سود سرخ ها بود و آن ها فرصت این را داشتند که حتی توسط بشار رسن پیش بیفتند اما این اتفاق رخ نداد تا رفته رفته شاگردان ژاوی ارناندس توپ و میدان را در اختیار بگیرند.

نکته جالبی که موفقیت عملیات پرس پرسپولیس را نمایان می‌کند، کاهش دقت پاس تیم قطری است. السدی ها در این بازی ۴۲۴ پاس رد و بدل کردند و نرخ ۸۳% پاس صحیح را به ثبت رساندند که این آمار کمترین نرخ دقت پاس برای آن ها در پنج بازی اخیر است. آخرین نماینده قطر در لیگ قهرمانان حتی در بازی هم که چند یار اصلی خود را در اختیار نداشت، آمار ۸۵ درصدی را از خود به جای گذاشته بود اما این بار فشار بالای شاگردان گل محمدی مانع از این موضوع شد.

به نظر می‌رسد موفق ترین بازیکنان پرسپولیس در پرسینگ از جلو، وحید امیری و احسان پهلوان بودند. آن ها با دوندگی مداوم خود توانستند سه توپگیری را به ثبت برسانند اما با این حال نمی‌توان از نقش عیسی آل کثیر، بشار رسن، امید عالیشاه و مهدی عبدی نیز عبور کرد که توانستند مدافعان و خط میانی السد را به اشتباه بیاندازند.

اما مردان برتر سرخپوش در توپگیری و ایجاد اخلال در روند هجومی تیم ژاوی، بدون شک سعید آقایی، احمد نوراللهی و محمدحسین کنعانی زادگان بودند؛ آن ها علاوه بر چهار توپگیری که رقم بالایی در یک مسابقه این چنینی محسوب می‌شود، دوندگی فوق العاده ای هم داشتند و کنش های دفاعی را دو رقمی کردند.

آنچه که موفقیت قطعی پرسپولیس در این عملیات سخت و حساس را نشان می‌دهد، رقم تعداد توپ هایی است که السد قطر از دست داد؛ این عدد برای السد ۱۴۵ است در حالی که میانگین تیمی آن ها عددی کمتر از ۱۳۰ را نشان می‌دهد. یعنی پرسپولیسی ها باعث شدند تا السد در این بازی مهم با تمام ستارگانش، ۱۵ توپ بیشتر لو بدهد و به اشتباه بیفتد.

شاگردان یحیی گل محمدی که سرمربی شان نمایش آن ها را «غرور انگیز» توصیف کرده، از خط دروازه تا خط هجوم، تلاشی ۹۰+۶ دقیقه ای داشتند و نشان دادند که خستگی، استراحت کم، کمبود مهره و… همگی مولفه هایی هستند که با تلاش و برنامه ریزی، جبران می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق