اصفهان نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی برای حضور در حوادث ملی است


اصفهان نیازمند تجهیزات آتش‌نشانی برای حضور در حوادث ملی است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این استان به عنوان معین منطقه 2 تهران و جانشین تهران در مدیریت بحران نیازمند امکانات و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی برای حوادث ملی است.

منصور شیشه‌فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا به تهران اعلام شد که به صورت ویژه تجهیزاتی شامل نردبان‌های بلندمرتبه و بالگردهای امدادی برای اصفهان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به موضوع جانشینی اصفهان در مدیریت بحران تهران، احداث پدهای بالگرد در اطراف اصفهان شروع شده و تقویت پایگاه های پشتیبانی امدادی توسط ۱۵ منطقه شهرداری اصفهان در حال پیگیری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: اصفهان متاثر از پدیده‌هایی مانند سیل، فرونشست زمین به علت برداشتهای بی رویه، شکستگی خطوط لوله آب، برق و گاز، آلودگی هوا، حریق‌های صنایع و مواردی از این قبیل است.

وی تصریح کرد: بر این اساس استان اصفهان نیازمند است که شهرداری‌ها و ایستگاه‌های آتش نشانی تقویت بنیه نیرویی و تجهیزاتی داشته باشد و از سازمان شهرداری‌های کشور درخواست لازم برای تقویت نیرو و تجهیزات صورت گرفته است.

شیشه فروش افزود: اکنون در ۱۰۸ شهر استان ۱۵۰ ایستگاه آتش نشانی و ۱۰ سازمان وجود دارد که بیش از یکهزار و ۸۳۰ نفر نیرو در حوزه آتش‌نشانی مشغول ارائه خدمات هستند.

وی به دایر بودن ۱۰ سازمان آتش‌نشانی در شهرهای استان همچون اصفهان، کاشان، آران بیدگل، بهارستان، شاهین شهر، خمینی شهر، شهرضا، نجف آباد، فولاد شهر و مبارکه اشاره کرد و گفت: مابقی شهرها دایر ایستگاه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در این راستا نیاز است تا در مراکز دهستان‌ها، پایگاه های آتش نشانی و امکانات آتش نشانی در مرکز دهستان در هر بخشی ایجاد شود که برای این منظور جانمایی شده و از سازمان شهرداری های برای این تجهیزات درخواستهای لازم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال، عملیات و اقدامات آتش‌نشانی‌ها منجر به کاهش رخدادهای شهری نسبت به سنوات گذشته شده است گفت: ما آتش‌نشانی‌ها را معین یکدیگر قرار دادیم تا اگر اتفاقی افتاد به یکدیگر مرتبط شوند و به امدادرسانی مشترک بپردازند.

شیشه‌فروش با اشاره به هفته آتش‌نشان گفت: برای این منظور به لحاظ شرایط کرونایی، برنامه‌های بسیاری در فضای مجازی شامل برپایی نمایشگاه عکس و فعالیت‌های آتش‌نشانان و همچنین آموزش‌های ایمنی بصورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی، مانور خودرویی آتش‌نشانان را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: این مانور بدون هرگونه تجمعی و تنها با هدف نمایش آمادگی وتوان نیروهای آتش‌نشانی برگزار می شود.

هفتم مهر در تقویم رسمی کشور روز آتش‌نشانی نامگذاری شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست