گفت‌وگوی پمپئو با همتای سعودی درباره توافق‌های سازش


گفت‌وگوی پمپئو با همتای سعودی درباره توافق‌های سازش

وزیر خارجه آمریکا گفت که در تماس تلفنی با همتای سعودی خود درباره توافق‌های سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی صحبت کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده بامداد سه‌شنبه از تماس تلفنی خود با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود خبر داد.

پمپئو در صفحه توئیتر خود، یکی از موضوعات مکالمه با فرحان را سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی عنوان کرده و نوشت: «ما درباره توافق‌های ابراهیم صحبت کردیم و من از تلاش عربستان سعودی برای پیشبرد صلح در جنوب یمن تشکر کردم».

بر این اساس، وی همچنین افزود که مشتاقانه منتظر گفت‌وگوهای استراتژیک سازنده با عربستان سعودی در ماه اکتبر است.

گفت‌وگوی پمپئو با همتای سعودی درباره توافق‌های سازش

حدود ده روز پیش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات بیانیه عادی‌سازی روابط با این دو کشور غرب آسیایی را امضا کرد.

«کِلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با بیان اینکه طی چند روز آینده احتمال اعلام توافق سازش کشورهای دیگری با رژیم صهیونیستی وجود دارد، تلویحا این روند را اقدامی در تقابل با ایران توصیف کرد.

پیش از این، «افرِیم هالِوی» رئیس پیشین سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفته بود اگر تل‌آویو می‌خواهد که با ریاض نیز سازش کند، باید امتیازهایی به فلسطینی‌ها بدهد زیرا سعودی‌ها احتمالا خواسته‌هایی را در این رابطه داشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا